Prama posebnom pravnom okviru, djeluju mjesni odbori i vijeća nacionalnih manjina. Uz posebitosti njihova postojanja vezan je i način njihova ponašanja u proračunskom sustavu u pogledu planiranja prihoda i rashoda, financijskog izvještavanja i kontrole njihova poslovanja, čemu je posvećen ovaj članak. Njime se želi pridonijeti ujednačenijim postupanjima u proračunskom sustavu.
1. Uvod
2. Djelokrug rada
3. Financiranje
4. Obveze na temelju Zakona o proračunu
5. Obveze na temelju Zakona o fiskalnoj odgovornosti
6. Kontrola poslovanja mjesnih odbora i vijeća nacionalnih manjina
Autori: Mr. sc. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Mladenka KARAČIĆ, dipl. oec.
Odlukom o odabiru stvorena je pretpostavka za sklapanje ugovora o javnoj nabavi čije se izvršenje mora pratiti i u sustavu javne nabave. Samo u nekim okolnostima ugovor o javnoj nabavi može odstupati od zahtjeva iz dokumentacije odnosno ponude. Ponekad to odstupanje neće zahtijevati provedbu novog postupka javne nabave, dok će ponekad novi postupak biti neminovan.
1. Uvod
2. Sklapanje ugovora u skladu s uvjetima iz dokumentacije za nadmetanje i odabranom ponudom
3. Posljedice sklapanja i/ili izvršenja ugovora suprotno uvjetima iz dokumentacije za nadmetanje i odabranom ponudom
4. Kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavi
5. Izvršenje ugovora o javnoj nabavi – bitne izmjene ugovora
6. Izmjene ugovora tijekom njegova trajanja prema odredbama Direktive 2014/24/EU
7. Raskid ugovora
Svakako da trenutna politička situacija ima utjecaj na proces planiranja za naredno trogodišnje razdoblje i da će se detaljnija postupanja utvrditi nakon provedenih rujanskih izbora za Hrvatski sabor, ali neki od osnovnih postupanja u vezi s planiranjem, odnosno neki od procesa planiranja, poglavito u području lokalnoga odnosno područnoga (regionalnog) planiranja, su nezaustavljivi. Ovim se člankom daju osnovne smjernice postupanja i ponašanja u ovom okruženju kako za državni tako i lokalni proračun.
1. Uvod
2. Pripremne radnje za izradu strateških planova za ministarstva i druge razdjele
3. Upute za izradu prijedloga proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Uključivanje vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka svih proračunskih korisnika u proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
5. Sadržaj financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
S obzirom na to da je rok na koji je bio potpisan Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike istekao, postavlja se pitanje materijalnih prava ovih osoba da nije bio potpisan novi dodatak ovom kolektivnom ugovoru. Tim dodatkom (Dodatkom III.) produljena je njegova primjena, a o njemu se može više pročitati u ovom članku.
1. Uvodno
2. Sadržaj i vrijeme na koje se sklapa kolektivni ugovor prema ZOR-u
3. Vrijeme važenja Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike (Dodatak III. KU-u)
4. Ostvarivanje materijalnih prava nakon produljenja roka važenja Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike
5. Ograničenje nekih materijalnih prava ugovorenih KU-om prema Dodatku III. (dnevnice, terenski dodatak i božićnica)
6. Zaštitna odredba o materijalnim pravima
S obzirom na to da u zakonodavnom okviru u kojem radi Državni ured za reviziju nije bilo promjena od dana njegova uspostavljanja, potrebno je zbog bitnih promjena koje su se zbile u poslovnom okuženju, koje uključuju i obveze iz europskoga pravnog okvira, pristupiti njegovom preispitivanju. Jedna će od bitnijih predloženih promjena biti da se moraju provoditi nalazi revizije, što će biti praćeno i odgovarajućim zakonskim uređenjem.
1. Uvod
2. Zašto novi zakon
3. Najvažnije novosti u odnosu na postojeće zakonodavno uređenje
4. Zaključno
Jedan od ključnih podzakonskih propisa donesenih na temelju Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru je Pravilnik o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru. O novostima koje donosi taj Pravilnik autori više objašnjavaju u nastavku.
1. Uvod
2. Okvir za razvoj sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru
3. Ključni procesi i interni akti za financijsko upravljanje
4. Razvoj troškovnog i upravljačkog računovodstva
5. Koordinacijska uloga jedinica za financije kod korisnika proračuna
6. provjera primjene okvira
7. Zaključak
8. Dodatak – Okvir za razvoj sustava unutarnjih kontrola