Tarifne suspenzije su iznimka od primjene stope carine za treće zemlje, sadržane u Zajedničkoj carinskoj tarifi i predstavljaju potpuno ukidanje ili autonomno (djelomično) snižavanje uobičajenih carinskih davanja koja se primjenjuju na uvezenu robu u određenom razdoblju. Ako se takve mjere primjenjuju na ograničenu količinu robe, riječ je o kvoti, a ako je količina neograničena, riječ je o suspenziji.
1. Uvod 2. Zakonski okvir 3. Ciljevi suspenzija 4. Predmet suspenzija 5. Suspenzije u okviru carinskih kvota 6. Podnošenje zahtjeva za suspenzijama 7. Primjedbe (prigovori) na zahtjeve zemalja članica 8. Zaključak
Novosti u poslovanju u ugostiteljskim objekatima proizlaze iz donesenih Izmjena i dopuna Pravilnika o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina „Restorani“, „Barovi“, „Catering objekti“, i „Objekti jednostavnih usluga“ koje su objavljene u Nar. nov., br. 75/12. i koje su stupile na snagu 14. srpnja 2012. Najvažnije izmjene odnose se na pružanje ugostiteljskih usluga, jer je pizza propisana kao jednostavno jelo, uvodi se komercijalni naziv banket/restoran, proširen je predmet poslovanja u pojedinim objektima jednostavnih usluga, prostorijom za usluživanje smatraju se i hodnici trgovačkog centra i sl. U nastavku dajemo kratak pregled izmjena i dopuna ovog Pravilnika.
1. Pizza je propisana kao jednostavno jelo 2. Proširen je predmet poslovanja kod objekta jednostavnih usluga 3. Uporaba naziva banket/restoran 4. Izmjene koje se odnose na prostor za usluživanje gostiju
Dana 21. srpnja 2012. stupio je na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača (Nar. nov., br. 78/12.) kojim se trgovcima ne dopušta naplaćivanje opomena potrošačima zbog neplaćanja računa u roku dospijeća, propisuje način i uvjeti sklapanja ugovora o dugotrajnom turističkom proizvodu i ugovora o pravu na vremenski ograničenu uporabu (timeshare), osim nekretnina (apartmana, soba za iznajmljivanje itd.) područje primjene timesharea proširuje se i na pokretnine u funkciji turizma (brodovi, jahte, autokamper itd.), a za provođenje inspekcijskog nadzora zadužuje se isključivo Državni inspektorat. O tim i drugim izmjenama može se pročitati u nastavku ovog članka.
Koji su opravdani razlozi za izvanredni otkaz ugovora o radu treba procjenjivati od slučaja do slučaja, u čemu znatno može pomoći sudska praksa a osobito Vrhovnog suda Republike Hrvatske (dalje: VSRH). Riječ je o pravilnoj primjeni pravnoga standarda iz čl. 108. Zakona o radu (Nar. nov., br. 149/09. i 61/11. – dalje: ZR) što je vrlo značajno s obzirom da je riječ o najtežoj mjeri zbog osobito teške povrede obveze iz radnog odnosa ili neke druge osobito važne činjenice kada uz uzimanje u obzir svih okolnosti i interesa obiju ugovornih strana (poslodavca i radnika) nastavak radnog odnosa nije moguć (trenutačni otkaz – prestanak radnog odnosa). Pogotovo je značajna praksa VSRH koji, po odredbi čl. 119. Ustava Republike Hrvatske kao najvišeg suda, osigurava jedinstvenu primjenu prava i ravnopravnost svih u njegovoj primjeni, čime bitno utječe na praksu nižih sudova u RH. U nastavku navodimo konkretne primjere iz sudske prakse VSRH u kojima je VSRH zauzeo pravno shvaćanje koje obvezuje niže sudove kod suđenja u sličnim činjeničnim situacijama. Napominjemo da je ova sudska praksa aktualna i u primjeni novog Zakona o radu.
1. Uvod 2. Prijetnja radnika upućena direktoru 3. Spavanje radnika na radnom mjestu 4. Nepostupanje radnika po ustaljenoj poslovnoj praksi
Koncepcija rudarenja podataka (engl. data mining) postoji već dulje vrijeme u znanstvenim krugovima, no njegova se ozbiljnija poslovna primjena na svjetskoj razini javlja tek unazad 15-ak godina. Relativno mlada upotreba rudarenja podataka u poslovne svrhe objašnjava se preduvjetom razvoja pristupačnih informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Budući da rudarenje podataka podrazumijeva prikupljanje, pohranjivanje, obradu i analizu velikih skupova podataka, bez primjerene ICT tehnologije takav zadatak je neostvariv. Cilj je da se iz relativno velike količine podataka pokušaju izvući neka znanja kao podloga za donošenje odluka sa svrhom postizanja konkurentske prednosti.
1. Uvod 2. Što može postići rudarenje podataka 3. Primjena rudarenja podataka 4. Opća načela razvoja modela 5. Primjena modela 6. Zaključak