RRIF-OV NEWSLETTER
Prijava
  • Časopis:Računovodstvo, revizija i financije - 10.2010
  • Članak:Nagrađivanje vjernosti kupaca
  • Stranica:28.
  • Autor/i:Mr. sc. Šime GUZIĆ, dipl. oec. i ovl. rač.

Sažetak:

I kao kupci, i kao prodavatelji, i kao potrošači, danas smo, u vrijeme opće gospodarske krize kada se troši opreznije, često svjedoci da prodavatelji pokušavaju naći način privlačenja kupaca raznim povlasticama, popustima, nagradnim igrama, pa i stvarnim nagradama. Nekad se oni koji se bave promidžbom dosjete formule „platiš dva, dobiješ tri“, a računovođe zatim izračunaju rashode veće od prihoda jer je „nabavna cijena za tri veća od marže za dva“, a porezni referenti izračunaju PDV „gle čuda, za tri, a ne za dva“. I tek što računovodstvo nađe odgovor na prošle događaje, dolaze nove marketinške akcije prodaje – bonovi pa bodovi, pa nagrade za vjernost i razni drugi načini privlačenja i zadržavanja kupaca. U ovom članku ne rješavamo sve računovodstvene probleme u vezi s odanošću kupaca, ali govorimo o tome kako Odbor za tumačenja MSFI razmatra problem lojalnosti kupaca. Mislimo da je taj problem jednak za velika, srednja i mala trgovačka društva i da se praktičan pristup ne može razlikovati s obzirom na to koje standarde društvo primjenjuje.

1. Uvod

2. Računovodstveno motrište vjernosti kupaca

3. Dio prihoda treba razgraničiti do isporuke nagrade – ako društvo samo isporučuje nagradu

4. Nagradni krediti kada ih isporučuju drugi poduzetnici

5. Zaključak

Da biste vidjeli cijeli članak morate se pretplatiti na rrif!

Pretplatnik
Hrvatski računovodstveni sustav HSFI, MRS, MSFI i Tumačenja (1)