"Grabežljive cijene "(predatory pricing) - kako dokazati narušavanje tržišta

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 6.2001
Članak:
"Grabežljive cijene "(predatory pricing) - kako dokazati narušavanje tržišta
Stranica:
94.
Autor/i:
Autor: Tatjana RUŽIĆ, dipl. oec.
Sažetak:
U članku se izlaže o predatory pricingu kao jednom od oblika narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja zloporabom vladajućeg položaja u smislu odredaba čl. 20., t. 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (Nar. nov., br. 48/95., 52/97. i 89/98.). Iako bi se strategija predatory pricinga mogla prevesti kao strategija primjene predatorskih (grabežljivih) cijena, u izlaganju će se koristiti izvorni termin "predatory pricing". U svezi s tim, termin "predator" koristit će se u smislu poduzetnika koji se koristi strategijom predatory pricinga, a "plijen" u smislu poduzetnika protiv kojega je strategija predatory pricinga usmjerena. Ovaj članak ne obrađuje pojam troška kao ni pitanje utvrđivanja mjerodavnog tržišta i vladajućeg položaja.
Hashtags: