Uvjeti za pružanje ugostiteljskih usluga u kampovima

Časopis: Pravo i porezi - 8.2004
Članak:
Uvjeti za pružanje ugostiteljskih usluga u kampovima
Stranica:
43.
Autor/i:
Autor: Maja MAGDIĆ-HANŽEK, dipl. iur.
Sažetak:
Turizam je jedna od najvažnijih grana gospodarstva u RH, pa kako smo postali atraktivna turistička destinacija, ove se godine očekuje 8,5 milijardi dolara od turizma. Unatoč brojnim nedostatcima (kratka sezona, nedovoljno obrazovan kadar, nekvalitetni smještajni i ugostiteljski objekti, loša prometna infrastruktura, slaba potrošnja gostiju itd.), Hrvatsku je protekle godine posjetilo oko 8,8 milijuna gostiju (od toga oko 80% stranih) koji su ostvarili oko 46,6 milijuna noćenja.

Od tog broja turisti u kampovima čine 22% ukupnog broja turista s ostvarenih 29% turističkih noćenja. RH raspolaže s više od 500 kampova s približno 200.000 mjesta, što iznosi oko 25,6% ukupnog smještajnog kapaciteta, ali u kampovima nedostaje 30% kapaciteta u odnosu na razdoblje prije rata i treba poticati ulaganje u njihovu kvalitetu. S obzirom na europske standarde kamping terena RH je na srednjoj ljestvici, dok po cijenama spada u skuplje destinacije (cca 27 eura za dvije odrasle osobe i jedno dijete, s automobilom, električnom energijom, boravišnom pristojbom itd.).

Strani gosti godinama se žale na neadekvatnu uslugu naših autokampova (jer lijepa priroda i čisto more nisu dovoljni!), prigovarajući prije svega na previsoku cijenu, te na lošu kvalitetu i loše održavanje, što i ne čudi jer od ukupnog broja kampova, 73% razvrstano je u treću kategoriju sa dvije zvjezdice. Stoga je potrebno podići razinu kvalitete kampova, jer s jedne strane turisti traže višu i srednju kategoriju kampova, a s druge strane kako bi se povećali prihodi, jer dnevna potrošnja u kampovima iznosi cca 25 USD, te stvorio bolji imidž turističke destinacije. Opširnije o uvjetima za pružanje ugostiteljskih usluga u kampovima piše naša suradnica u nastavku.

Hashtags: