Tržišna i financijska mjerila performance marketinga

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 8.2006
Članak:
Tržišna i financijska mjerila performance marketinga
Stranica:
28.
Autor/i:
Autor: Mr. sc. Baldo HRELJAC, dipl. oec.
Sažetak:
Prihodi prodaje, neto-profit, povrat na prodaju, povrat na imovinu vrsna su mjerila interne financijske performance. Na drugoj strani, postoje eksterna, na tržištu potvrđena mjerila performance poput rasta tržišta, rasta prodaje, povećanja tržišnog udjela, pokazatelja zadržavanja kupaca, podataka o novim kupcima, informacija o zadovoljnima i nezadovoljnim kupcima, o relativnoj kvaliteti proizvoda i usluga, relativnoj prodaji novih proizvoda itd. Tvrtka, tako, može pokazivati dojmljiv rast kakav, međutim, može biti niži od stope rasta tržišta, što upozorava samo na smanjenje tržišnog udjela, jer se prodaja novih proizvoda ne mora smanjivati apsolutno i kvaliteta se proizvoda ne mora smanjivati, osim relativno - u usporedbi s prodajom u konkurentskim tvrtkama. Smanjenje, pak, percepcije relativne kvalitete proizvoda, te relativno smanjenje prodaje novih proizvoda vodi smanjenju zadovoljstva kupaca i rastu broja nezadovoljnih kupaca, što na kraju mora prouzročiti visoku razinu fluktuacije kupaca te smanjenje tržišnog udjela.
Hashtags: