Razvoj zaštite potrošača u pravu EZ i razlozi koji su doveli do usvajanja novog pristupa u uređenju ove politike

Časopis: Pravo i porezi - 2.2007
Članak:
Razvoj zaštite potrošača u pravu EZ i razlozi koji su doveli do usvajanja novog pristupa u uređenju ove politike
Stranica:
84.
Autor/i:
Autor: Mr. sc. Ivana LOVENJAK, dipl. iur.
Sažetak:
U ovome članku autorica daje prikaz dosada šnjeg razvoja zaštite potrošača u pravu EZ-a s naglaskom na Smjernicu o nepoštenim odredbama potrošačkih ugovora i Smjernicu o nepoštenom poslovnom djelovanju poduzetnika prema potrošaču. Kroz odredbe tih akata autorica ukazuje na probleme koji su nastali provedbom minimalne harmonizacije na području zaštite potrošača, koji se očituju u nejednakoj zaštiti potrošača u pojedinim državama, a posljedica čega je fragmentacija unutarnjeg tržišta i nedovoljan razvoj prekogranične trgovine. Drugi problem koji je razvidan jest ograničeni doseg tih Smjernica jer se njima pokrivaju samo neke nepoštene odredbe odnosno samo određena nepoštena poslovna djelovanja, što u konačnici ne može rezultirati ostvarenjem visoke razine zaštite potrošača. Stoga je hvalevrijedna odluka Komisije da provede reviziju akata usvojenih na području zaštite potrošača te kroz tu reviziju pokuša usvojiti novi pristup u pravnom uređivanju tog područja, kojim će pojačati prekograničnu trgovinu i poboljšati kvalitetu života europskih građana.
  1. Uvod
  2. Razvoj zaštite potrošača u pravu zajednice
  3. Provedba sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju na području zaštite potrošača
  4. Odluke suda EZ-a i učinci na zaštitu potrošača
  5. Zaštita gospodarskih interesa potrošača
  6. Smjernice vijeća 93/13/EEZ o nepoštenim odredbama u potrošačkim ugovorima
  7. Smjernica vijeća i parlamenta 2005/29 o nepoštenim poslovnim djelovanjima poduzetnika prema potrošaču na unutarnjem tržištu
  8. Zaključak
Hashtags:
#Pravo, #PravoEU