RRIF-OV NEWSLETTER
Prijava
Pravo i porezi

Pravo i porezi

Mjesec:

Uvodnik glavnog urednika

pip - 3.2020, str. 2

Koliko košta čovjek?
Sagledavajući demografsku katastrofu koja pogađa našu zemlju, neki je hrvatski političar nedavno ustvrdio da bi Republika Hrvatska trebala zahtijevati „odštetu“ od država članica Europske unije u koje njezini državljani masovno iseljavaju, jer da one time ostvaruju nemjerljive benefite, a Hrvatska jednako nemjerljivu štetu. Na tu je izjavu uslijedila poruga vlasti i sprdnja u medijima. Međutim, ubrzo se pokazalo da je ona u svojoj biti umnogome istinita, ali još više od toga – duboko zastrašujuća. Spretna ili nespretna, svjesno ili nesvjesno sročena, ubrzo nakon njezina izgovaranja u razgovorima oko definiranja financijskog okvira Unije za razdoblje od 2021. do 2028. godine među političkim se vodstvom pojavila upravo ta ideja – da bi u financijskim programima i okvirima Unije na neki način, najvjerojatnije kroz unijske fondove, Hrvatskoj trebalo osigurati 500 eura po svakoj iseljenoj osobi te time njoj i političkoj vlasti, barem simbolično, kompenzirati katastrofu s kojom se suočava. To podrazumijeva da države članice Unije (poput Njemačke, Austrije, Irske i dr.) imaju precizne podatke o useljavanju s naših prostora jer su oni nužno potrebni kako bi se mogao konkretno – kao novčani iznos – izraziti navedeni financijski okvir.
Koliko vrijedi hrvatski demografski manjak u posljednjih nekoliko godina koji je posljedica migracijskog salda prema državama Unije? Vrijedi li 250 milijuna eura? Manje ili više od toga? Treba li tome pribrojiti također Hrvate iz Bosne i Hercegovine pa dodati još 100-tinjak milijuna eura? Vrijedi li sav taj narod 1,5 do 2 posto godišnjeg proračuna Republike Hrvatske?
U Hrvatskoj se ne iznose podatci o ljudima koji faktički tu više ne postoje. Stvara se privid da su oni tu zbog formalno prijavljenog prebivališta (ili boravišta). Inzistira se na registrima i popisima birača koji su duboko odcijepljeni od svake stvarnosti. Svjedočimo djelidbi hrvatskog državljanstva „na poklon“, tj. bez ikakva kriterija i razbora, uslijed čega – nadasve nadrealno – ispada da Hrvati masovno iseljavaju u Republiku Srbiju, gdje broj hrvatskih državljana strelovito raste. Očigledni odrazi demografskih deficita politički se oportuno tumače sasvim drugačije. Primjerice, nepostojanje ljudi u demografski ruiniranim područjima na posljednjim predsjedničkim izborima predstavljalo se kao slabu izlaznost, a ne tako što ljudi u tim krajevima više nema niti će ih u redovnim prilikama više ikada biti. Pa zar je itko povjerovao tome da je u Irskoj tek tisućica hrvatskih državljana, onoliko koliko ih je ondje formalno moglo ostvariti biračko pravo?!
U redovnim prilikama prirodnog prirasta i migracija u Hrvatskoj može se spasiti samo ono što se prema objektivnim demografskim pokazateljima još uvijek spasiti da. Mnoge općine i gradovi, posebno u cjelovito demografski opustošenim krajevima (koji su svima poznati i kao takvi već su postali dio naše kolektivne memorije), ne mogu se više spasiti. I to je činjenica! I tu povratka nema! Pitanje je samo postoji li dovoljno snage i razboritosti da se kao narod i država s time objektivno suočimo i okrenemo promišljenom spašavanju i ulaganju resursa u one sredine koje su na rubu demografskog opstanka te se još uvijek kako-tako mogu spasiti. Kolikogod to imalo nemilosrdan prizvuk, u postojećim prilikama čini se da drugi razborit izbor ne postoji.
Koliko vrijedi čovjek možda ponajbolje (i nadasve suštinski) posvjedočuje povijesni primjer iz jedne omalene biskupije iz naših krajeva, iz razdoblja prijelaza srednjega u novi vijek. Kako mjesni biskup nije mogao platiti porez austrijskoj pokrajinskoj vlasti, ona ga nije odlučila kazniti stricto sensu – kakvom tradicionalnom kaznom, primijeniti silu radi plaćanja ili oduzeti mu neku imovinu te se iz toga namiriti. Odmazda je bila kudikamo brutalnija, dalekosežnija i nepopravljiva: oduzeli su mu 15 obitelji i preselili ih u drugu jurisdikciju.

 

Novi zakoni – veljača 2020. godine

pip - 3.2020, str. 3

ZAKON IZ PODRUČJA POREZA

  • ZID Zakona o posebnom porezu na kavu i bezalkoholna pića

ZAKONI IZ PODRUČJA STATISTIKE

  • Zakon o popisu stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2021. godine
  • Zakon o službenoj statistici

ZAKONI IZ PODRUČJA ENERGETIKE I GEOLOŠKIH ISTRAŽIVANJA

  • ZID Zakona o tržištu plina
  • ZID Zakona o energetskoj učinkovitosti

ZAKON IZ PODRUČJA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE

  • Zakon o prijenosu osnivačkih prava nad Općom Županijskom bolnicom Vukovar i bolnicom hrvatskih veterana na Republiku Hrvatsku

ZAKON IZ PODRUČJA HRVATSKI BRANITELJI I DOMOVINSKI RAT

  • Zakon o proglašenju Vukovara mjestom posebnog domovinskog pijeteta

ZAKON IZ PODRUČJA MEĐUNARODNOG PRAVA

  • Zakon o potvrđivanju Sporazuma o prijenosu i objedinjavanju doprinosa u jedinstveni sanacijski fond

Importance of new Act on Foreign Citizens for Recruitment of Citizens of Third Countries in 2020

pip - 3.2020, str. 7

The Government of the Republic of Croatia, after a number of consultations, submitted to the Croatian Parliament a Proposal of the Act on Foreign Citizens. Considering the fact that this Proposal establishes a new model of employment for the citizens of third countries, with the aim of enabling the bodies that will participate in the process of issuing a residence and work permit and employers to prepare for the implementation of the new model of employment, it has been determined that the new Act on Foreign Citizens becomes effective as of January 1, 2021. The author of the article outlines the most important news introduced by the Proposal of the Act on Foreign Citizens when hiring third-country citizens and explains how employers can recruit third-country citizens until the new Act on Foreign Citizens comes into force.

Acquiring Croatian Citizenship – News

pip - 3.2020, str. 10

On January 1, 2020, the Act on Amendments to the Act on Croatian Citizenship (hereinafter: the Act) entered into force. The Croatian Citizenship Act  has been in force since October 8, 1991 and has been amended five times by the legislature, However, only the last amendments made significant changes in relation to the acquisition of the Croatian citizenship, in view of liberalization and facilitating the acquisition of the Croatian citizenship. This article presents the novelties related to the acquisition of the Croatian citizenship. According to the explanation of the proposer, the purpose of these changes is primarily to affirm the Croatian emigration and to encourage the return.

Amendments to Act on Associations

pip - 3.2020, str. 14

On January 1, 2020, the Act on Amendments to the Act on Associations entered into force, in order to comply it with the new Act on the Civil Service System. The amendments to the Act basically relate to the change of jurisdiction so that the tasks related to the registration of associations in the register of associations, the registration of foreign associations in the register of foreign associations and the keeping of these registers are entrusted to the counties. The article provides a summary of the activities of keeping these registers, which will be performed by the competent administrative bodies of the counties, and the tasks of supervising the work of associations, in which a part of the amendments to the Act on Associations were also included.

 

Legal Position of Guarantor in Credit Relationship

pip - 3.2020, str. 18

The article provides an overview of key statutory rights and obligations of guarantors in a credit relationship and elaborates their legal position through the various stages of that relationship. In the article, the author refers specifically to the impact of changes in the credit relationship on the position of the guarantor, on the recourse of the guarantor upon fulfillment of the obligation of the borrower, and on the position of the guarantor in insolvency proceedings against the borrower. In conclusion, the possibility of improving the legal position of the guarantor in the credit relationship on the level of relationship with the bank and on the level of the relationship with the borrower is addressed.

Initiative for Contracting

pip - 3.2020, str. 22

This article presents the initiative and its relevance in the binding law of the Republic of Croatia when concluding a contract. An initiative does not, in principle, affect the validity of a legal transaction, but its inadmissibility may in some situations be reflected in the absence of the effect of a contract. In addition, the initiative as a subjectively conceived institute in the Croatian law on obligations differs both from the legal basis and from the basis (Latin causa) in the Act on Obligations from 1978. The article specifically discusses the misconception of the initiative and the provisions of the Law on Obligations when the the initiative represents the essential prerequisite or the condition for the validity of the contract. The article outlines the regulation of the initiative in the Act on Obligations and presents relevant practical examples in which it appeared, in order to show the perceptions of the relevant (high) Croatian courts in the specific situations on such a matter.

 

Concept of Dangerous Things and Concept of Dangerous Activity

pip - 3.2020, str. 27

In this article, the author summarises the rules and legal understandings presented in theory and court practice on what is considered a dangerous thing or a dangerous activity. Namely, the damage caused by a dangerous thing or a dangerous activity is liable according to the principle of objective liability for the particular damage. The terms dangerous things and dangerous activities are not defined by law (with the exception of a motor vehicle and a defective product) but are determined in the court practice, depending on the circumstances of the particular case.

Rights of Buyer acccording to Guarantee for Correctness of Sold Item

pip - 3.2020, str. 33

In order to fully inform the buyer of the comprehensive and successful exercise of his rights in cases of defectiveness of the purchased item, the article provides an overview of the liability policy based on the issued guarantee for the correctness of the sold item. Since the buyer is often confronted with confusing information about how to proceed if the purchased item proves to be defective, the purpose of the article is to provide a guide to customers in such situations. The emphasis is placed on the rights and obligations arising from the warranty certificate, with a brief look at the relationship of the institute of liability for material defects and liability based on the guarantee, i.e. the guarantee in the introductory part of the article.

Important Reason for Recall of Board Member in Joint Stock Company in in Croatian Court Practice

pip - 3.2020, str. 38

In this article, the author analyzes, through the practice of the Commercial Court in Zagreb and the High Commercial Court of the Republic of Croatia, the legal standard of “important reason” that the legislature envisaged as a prerequisite for the recall of a member of the Management Board. The Croatian legislator merely stated explicitly what had to be "particularly" considered the important reason for revocation, leaving a wide space for the courts to come up with their own interpretations of the important reason in each individual case. As there is no accurate definition of the important reason, the courts must resort to methods of interpreting each individual reason stated in a specific decision of the Supervisory Board and then summarize the factual situation of each of them under this abstract legal norm and thus make a decision.

Thus, this article provides a brief theoretical overview of the revocation institute, but its primary focus is on analyzing how the aforementioned courts approached the establishment of these reasons and what they consider to be valid or invalid important reasons, separately from the legal list of reasons.

Supplementary Work

pip - 3.2020, str. 43

The author presents the institute of supplementary work, which was introduced into the Croatian labor law system with the currently valid version of the Labour Act to meet certain needs, i.e. requirements of workers, employers and the state. The regulation of the supplementary work determines considerable restrictions, but it is nonetheless accessible to a large number of workers and is therefore interesting for more detailed presentation.

Labor Relations according to Amended Act on Service in Armed Forces of Republic of Croatia

pip - 3.2020, str. 50

In this article the author deals with the latest amendments to the Act on Service in the Armed Forces of the Republic of Croatia. These amendments to the Act cover different areas. This article provides a summary of only those newly amended provisions relating to labor law issues of employees of the Armed Forces of the Republic of Croatia.

Employment in School Institutions - Conditions of Competition

pip - 3.2020, str. 54

In this article, the author discusses, in an interesting and concise manner, significant issues related to the eligibility of the vacancy notice for workers employed in school institutions, giving a sample copy of the relevant documents.

Taxation and Contribution Viewpoints of Liquidators

pip - 3.2020, str. 58

In view of the frequently asked questions, the authors of the article discuss the position of a liquidator in a company. In addition to the introductory part on the status of the liquidator, the following part provides an overview of the tax and liquidity aspects of the contributions of liquidators in view of the current normative regulations and practices.

Explanation of European VAT Regulations – Instructions on VAT Liabilities (EU)

pip - 3.2020, str. 65

The VAT Committee (MWST-Ausschuss) is an EU advisory body. It is composed of representatives of the Member States and of the Commission. According to the Article 398 of Directive 2006/112, except the paragraphs for which consultation under the supervision of the VAT Committee is required, it also has competence to discuss other matters relating to the application of EU VAT provisions. In this respect, the instructions given by the VAT Committee at its meetings (è Leitlinien, die auf Sitzungen des MWST-Auschusses zurück gehen) should also be observed. As the Committee has only an advisory role and has no legislative power, its decisions (instructions) have no legally binding meaning. Nevertheless, its decisions may provide some guidance as to the direction of interpretation of the relevant regulations, including Directive 2006/112 on the common system of VAT. The reproduction of these materials is permitted, provided that these instructions do not constitute an official interpretation of EU law, nor have they been approved by the Commission. They do not bind the Commission or the Member States which make independent decisions on the application of the instructions.

New Regulations on Investment Funds

pip - 3.2020, str. 74

The author of the text presents the most significant amendments to the fund regulations (Act on Open Investment Funds with Public Offering and the Act on Alternative Investment Funds), the basics of such amendments and their potential influence, providing a short summary of the most important changes of the above stated regulations, due to the fact that such changes are basically the same ar similar.

Towards 5G Network

pip - 3.2020, str. 78

The European Union is intensively preparing for the introduction of the fifth generation of wireless technology for digital mobile networks (5G) across the EU. The new technology will revolutionize mobile telephony and the so-called "Internet of Things", which will greatly affect the economy. However, concerns about security, privacy and competition are of concern, especially when it comes to Chinese manufacturers.

Jezik u pravu

pip - 3.2020, str. 83

1. Pečat, štambilj i žig
2. Simulacija
3. Načelo jezične transparentnosti
4. Predmet i sadržaj općeg akta

Tumačenja i stajališta - Ministarstvo financija - Porezna uprava

pip - 3.2020, str. 84

Porez na dodanu vrijednost

  • PDV – tečajevi osposobljavanja pilota
  • Oslobođenje od plaćanja PDV-a na djelatnost dadilja
  • Oslobođenje od plaćanja PDV-a na usluge koje se smatraju estetskim uslugama
  • Snižena stopa PDV-a od 13% - cijena usluge određena je u fiksnoj svoti
  • Porezni tretmanu usluga dentalnog turizma
  • Snižena stopa PDV-a od 13% - pripremljena hrana se u velikim termo posudama dostavlja za topli obrok radnicima
  • Dokazivanje oslobođenja od PDV-a za isporuke dobara unutar Europske unije

Drugi porezi, pristojbe i davanja

  • Uredba o Tarifi upravnih pristojbi

Tumačenja i stajališta - Ministarstvo financija - Carinska uprava

pip - 3.2020, str. 89

Posebni porezi i trošarine

  • Prenamjena motornog vozila
  • Mogućnost povrata plaćene trošarine na alkoholna pića koja su isporučena kupcu u drugoj državi članici
  • Zamolba za izmjenom kriterija za kombi vozila – izuzeće od plaćanja posebnog poreza na motorna vozila
  • Uvoz vozila u vlasništvu povratnika
  • Povrat posebnog poreza na motorna vozila koji je prodan diplomatu
  • Korištenje loživa ulja za grijanje u uljnim topovima za grijanje prostorija na gradilištima
  • Unos vina iz države članice EU u Republiku Hrvatsku
  • Porezni status motornog vozila – registracija trgovca i trgovca rabljenim motornim vozilima
  • Oslobođenje od plaćanja trošarine na etilni alkohol za korištenje u laboratoriju
  • Korištenje vozila registriranog u drugoj državi članici EU
  • Tumačenje čl. 72. st. 3. Zakona o trošarinama – uvjeti koje moraju ispunjavati posude, spremnici i boce da bi se smatrale zakonitim

 

Tumačenja i stajališta - Ministarstvo turizma

pip - 3.2020, str. 94
  • Paušal za korištenje usluga smještaja u kampu i što ulazi u paušal
  • Poslovanje dviju turističkih agencija u istom poslovnom prostoru
  • Prijava poslovanja turističke agencije
  • Isticanje cijena i naplata dodatnih usluga u smještajnom objektu – usluga čišćenja smještajnog objekta
  • Radno vrijeme ugostiteljskog objekta brze prehrane (fast food)
  • Objekt jednostavnih usluga na kolicima (ili sličnim napravama) – pružanje usluge usluživanja alkohola
  • Upit o registraciji dodatne djelatnosti – prihvat gostiju, vođenje upisa u eVisitor, čišćenje i sl.
  • Mogućnost privremenog obavljanja poslova voditelja poslova u turističkoj agenciji

 

Tumačenja i stajališta - Ministarstvo rada i mirovinskog sustava

pip - 3.2020, str. 98
  • Ustupanje radnika u povezano društvo

Domaća sudska praksa i stajališta

pip - 3.2020, str. 99

Obvezno pravo

Odgovornost za štetu od opasne stvari (čl. 1064. ZOO-a)

  • Kod činjenice da se tužitelj prepao i nije krenuo za tom osobom i time da je tužitelju ostalo nepoznato tko je posjednik ili vlasnik tog psa, ne dovodi do odgovornosti Grada Z. već dolazi do primjene odredbe članka 1064. ZOO prema kojoj je za štetu od opasne stvari, odgovoran vlasnik.

Liječnička pogreška - odgovornost za štetu (čl. 154. ZOO-a/91)

  • Ocjenu o postojanju uzročno posljedične veze između propusta osoblja tuženika i razvoja plućne embolije, a zbog koje je nastupila smrt pacijentice, sudovi su utemeljili na nalazu i mišljenju vještaka, pravilnost kojeg tuženik nije uspio dovesti u pitanje. Stoga je pravilna ocjena da na strani tuženika postoji odgovornost za nastalu štetu.

Zastara mjeničnog potraživanja  (čl. 33. ZM-a)

  • Imajući u vidu da stranke nisu ugovorile dulji rok dospijeća od zakonskog roka od jedne godine, predmetna je mjenica po viđenju, morala biti podnesena na isplatu u roku od godine dana računato od dana izdavanja, neovisno od toga što je na mjenici kao dan dospijeća nezakonito naveden drugi datum i neovisno kada je ona kasnije protestirana.

Naknada štete za oduzeto građevinsko zemljište (čl. 154. ZOO-a)

  • Nositelju prava korištenja građevinskog zemljišta koji je uložio novčana sredstava radi izgradnje objekta na dodijeljenom građevinskom zemljištu pripada novčana naknada na ime protuvrijednosti objekta čiju je gradnju započeo na zemljištu danom na korištenje koje mu je oduzeto.

Stvarno pravo

Predaja u posjed nekretnine i stjecanje bez osnove (čl. 164. ZV-a)

  • Osoba, koji nije vlasnik predmetnog poslovnog prostora, ne može zahtijevati isplatu mjesečnih iznosa u visini najamnine, s osnova bespravnog korištenja tog prostora, u razdoblju u kojemu više nije imao ugovornu osnovu za takav zahtjev.

Pregradnja zajedničkog hodnika  u stambenoj zgradi (čl. 40. ZV-a)

  • U poslove izvanredne uprave obuhvaćeni su i prenamjena zajedničkog hodnika kojim se pripaja dio hodnika stambenom prostoru.

Jedinstvo nekretnina (čl. 9. ZV-a)

  • Ako u vrijeme zaključenja kupoprodajnog ugovora nije uspostavljeno etažno vlasništvo, a time niti suvlasnički dijelovi nisu bili utvrđeni u vrijeme sklapanja kupoprodajnog ugovora, takva činjenica nema za posljedicu ništavost tog pravnog posla i osnovu za zaključak da je taj pravni posao bez pravnog učinka zbog protivnosti načelu jedinstvenosti nekretnine

Rokovi za stjecanje prava vlasništva dosjelošću (čl. 159. ZV-a)

  • Samostalni posjednik stvari u vlasništvu RH, županija i jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave, kao i stvari u vlasništvu crkve ili drugih pravnih osoba koje ne traže za sebe dobitak nego služe za dobrotvorne ili druge općekorisne svrhe, steći će dosjelošću vlasništvo tih stvari tek pošto je njegov zakonit, istinit i pošten, ili barem pošten, samostalni posjed neprekidno trajao 40 godina.

Obiteljsko pravo

Mjera oduzimanja djeteta (čl. 155. OBZ-a)

  • Mjera oduzimanja prava na stanovanje s djetetom i povjeravanja skrbi o djetetu drugoj osobi, udomiteljskoj obitelji ili ustanovi socijalne skrbi može trajati nadulje 2 godine, a samo iznimno i duže do pravomoćnog okončanja sudskog postupka pokrenutog radi nadomještanja pristanka za posvojenje djeteta, odnosno postupka radi lišenja prava na roditeljsku skrb te imenovanja skrbnika.

Tužba za utvrđivanje očinstva  (čl. 400. OBZ-a)

  • Pretpostavke za podnošenje tužbe radi utvrđivanja odnosno osporavanja očinstva bile su propisane i prethodnim Obiteljskim zakonima, što znači da su kako u vrijeme rođenja prvotužitelja sve do dana podnošenja tužbe, jednako za sve osobe na koje se primjenjuje Obiteljski zakon u RH važile iste pretpostavke za pokretanje postupka radi utvrđivanja odnosno

Inozemna sudska praksa i stajališta

pip - 3.2020, str. 116

Porezno pravo – porez na dobitak

  • Prijenos gubitaka u slučaju prijenosa mjesta stvarne uprave društva u drugu državu članicu

Radno pravo

  • Zaštita prava zaposlenika u slučaju prijenosa poduzeća

Odgovornost odvjetnika

  • Sporazum o pravnim posljedicama razvoda braka

Odgovori na pitanja pretplatnika

pip - 3.2020, str. 124
  1. Obvezne napomene u izlaznim računima prema inozemnim poreznim obveznicima. Sadržaj računa i obvezne napomene u slučaju obrnute porezne obveze ili izuzeća od plaćanja PDV-a propisane su čl. 226. Direktive vijeća 2006/211 u t. 11. Te su odredbe u nacionalnom zakonodavstvu implementirane u čl. 79. Zakona o PDV-u gdje se u st. 3. tog članka navodi kako postupa porezni obveznik koji obavlja oslobođene isporuke, a u st. 7. koje su obvezne napomene na računu kad primatelj robe ili usluge plaća PDV.
  2. Preuzimanje porezne obveze prema čl. 75. st. 2. Zakona o PDV-u kod maloga poreznog obveznika. Kada porezni obveznik sa sjedištem u Italiji (koji nije registriran za potrebe PDV-a u Republici Hrvatskoj) pruža usluge održavanja postrojenja na tvorničkom pogonu u RH, potrebno je prvo razlučiti je li u skladu s Provedbenom uredbom Vijeća (EU) 282/2011 o usluzi u vezi s nepokretnom imovinom (kojoj je mjesto oporezivanja tamo gdje je ta imovina smještena).
  3. Nabava licencije za softver iz EU-a – obračun poreza na dodanu vrijednost. Prepuštanja na uporabu i korištenje dobara (najam i zakup), davanje prijenos i osiguranje prava na patente, pronalazačka prava, prava industrijskog vlasništva i slična prava smatraju se uslugama te se oporezuju kao obavljanje usluga, a ne kao isporuka dobara.
  4. Darivanje u okviru promidžbene akcije. Troškovima promidžbe za koje se ne uvećava osnovica poreza na dobitak smatraju se i troškovi nastali putem sredstava javnog priopćavanja, na oglasnim stupovima i pločama, telopima, letcima, katalozima, sajmovima, troškovi nagradnih igara u skladu s propisima o priređivanju nagradnih i sličnih igara te troškovi kojima se promiče ime, dobro ili usluga poreznog obveznika na drugi način koji ima javno obilježje.
  5. Imenovanje za stalnoga sudskog tumača. Za stalnoga sudskog tumača može biti imenovana fizička osoba koja ima završen diplomski sveučilišni studij, zadovoljava opće uvjete za prijam u državnu službu, uz znanje hrvatskog jezika potpuno vlada stranim jezikom, ima položen ispit o poznavanju ustrojstva sudbene vlasti, državne uprave i pravnog nazivlja te obavljenu stručnu obuku pri strukovnoj udruzi stalnih sudskih tumača.
  6. Zaštita kupaca u slučaju postojanja materijalnih nedostataka. Fizička osoba koja kao obrtnik (osoba koja djeluje u okviru svoje obrtničke djelatnosti) sklopi ugovor o kupoprodaji ne može se pozivati na zaštitu koja fizičkim osobama potrošačima pripada u skladu s odredbama ZZP-a pa tako ni na jednostrani raskid ugovora sklopljenog na daljinu. Međutim, obrtnik kao kupac ima pravo koristiti se pravima koja svim kupcima (kako onima koje se smatraju potrošačima tako i onima koje se ne smatraju potrošačima) pripadaju u slučaju postojanja materijalnih nedostataka kupljene stvari.
  7. Obveze poslodavca koji zapošljava 20 ili više radnika. Poslodavac koji zapošljava najmanje dvadeset radnika obvezan je donijeti i objaviti pravilnik o radu. Nadalje, navedeni poslodavac mora imenovati osobu koja je ovlaštena nadzirati prikupljaju li se, obrađuju, koriste i dostavljaju trećim osobama osobni podatci radnika u skladu sa zakonskim odredbama te osobu koja je ovlaštena primati i rješavati pritužbe vezane za zaštitu dostojanstva radnika.
  8. Promjena podataka upisanih u Registar stvarnih vlasnika. Pravni subjekti osnovani na području RH koji imaju obvezu upisa podatka o stvarnom vlasniku u Registar, obvezni su imati i čuvati odgovarajuće, točne i ažurirane podatke o svome stvarnom vlasniku te vlasničkoj strukturi. Zbog toga je određena obveza ažuriranja podataka upisanih u Registar, u skladu s kojom pravni subjekt odnosno upravitelj trusta imaju obvezu ažurirati podatke koji su prethodno upisani u Registar u roku od 30 dana od datuma nastanka promjene.
Pretplatnik
Hrvatski računovodstveni sustav HSFI, MRS, MSFI i Tumačenja (1)