Pojam pomoći u proračunskom sustavu uključuje višeznačne novčane tijekove. Riječ je o sredstvima pomoći (darovnica) od inozemnih vlada i međunarodnih organizacija, sredstvima iz predpristupnih fondova EU (CARDS, ISPA, PHARE i SAPARD) i o sredstvima pomoći unutar opće države. Da se ne bi narušili podatci o takvoj vrsti sredstava u općoj državi treba pojasniti kako ih pravilno priznati u poslovnim knjigama osoba koje ih primaju i troše. Treba paziti i na način njihova uplaćivanja.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave često opseg svog detaljnijeg praćenja poslovanja proširuju na pravne osobe (trgovačka društva i ustanove) u svom vlasništvu koje nemaju status korisnika proračuna. Tako ih npr. uključuju u koncept jedinstvenog računa koji uspostavljaju u skladu sa Zakonom. Takav prošireni opseg nije obvezan, ali je svakako poželjan.Objedinjeno vođenje računa i poslovanje preko njega (cash pooling) se ne smatra novim zaduživanjem nego mjerom i instrumentom financijske politike upravljanja likvidnošću i solventnošću subjekata uključenih u pool.
Nakon privremenog financiranja za razdoblje od prva tri mjeseca 2008., donesen je Državni proračun Republike Hrvatske za 2008. godinu. Uz njega je donesen i Zakon o izvršavanju Državnog proračuna za 2008. godinu. Autorice pišu o oba akta.
Autori: Bernardica RUBČIĆ, dipl. iur. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
S obzirom na to da će se od 2009. općinski načelnici, gradonačelnici i župani birati izravno, bilo je potrebno izmijeniti i dopuniti Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Njegova primjena će početi tek 17. svibnja 2009. S obzirom na to da će tada općinski načelnici, gradonačelnici i župani imati velike ovlasti, treba pravodobno upozoriti na odgovarajuće odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakonao lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
Doneseni Nacionalni program suzbijanja korupcije 2006.-2008. i Etički kodeks državnih službenika. Za ponašanje suprotno etičkom kodeksu koje nanosi štetu ugledu državne službe mogu se državnim službenicima izreći ratne kazne: novčana kazna na vrijeme od jednog do šest mjeseci, u mjesečnom svoti do 20% ukupne plaće isplaćene u mjesecu u kojem je kazna izrečena i dr.
Ravnatelji u ministarstvima, tajnici ministarstava, zamjenici državnog tajnika središnjih državnih ureda, zamjenici i pomoćnici ravnatelja državnih upravnih organizacija te predstojnici ureda državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave, rukovodeći su državni službenici. Te državne službenike imenuje i razrješava Vlada, na temelju provedenog javnog natječaja, na način i u postupku određenom Zakonom o državnim službenicima. Postoje pretpostavke za raspisivanje javnog natječaja i propisani su uvjeti za imenovanje na ta radna mjesta.
Zakon o državnim službenicima je promijenjen. Tim izmjenama uređeno je jačanje borbe protiv korupcije, način razrješenja rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada na temelju javnog natječaja te plaće rukovodećih državnih službenika.
Članak 2. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (Nar. nov., br. 138/06.) propisuje je da je ugostiteljska djelatnost pripremanje hrane i pružanje usluga prehrane, pripremanje i usluživanje pića i napitka i pružanje usluga smještaja te pripremanje hrane za potrošnju na drugom mjestu sa ili bez usluživanja (u prijevoznom sredstvu, na priredbama i sl.) i opskrba tom hranom (catering). Člankom 5. st. 1. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti propisano je da se odredbe tog Zakona ne primjenjuju na pružanje usluga prehrane i smještaja u objektima ustanova socijalne skrbi, zdravstva, odgoja, obrazovanja i drugih sličnih ustanova, Oružanih snaga RH i Ministarstva unutarnjih poslova, ako te usluge pružaju njihovi djelatnici isključivo svojim djelatnicima, pripadnicima ili korisnicima.