Provjere i zaključna knjiženja trebaju biti jednake prošlogodišnjima. Naime, u sustavu proračunskog računovodstva, vezano za iskazivanje poslovnih promjena za 2008., nema promjena u odnosu na 2007. O knjigovodstvenim i računovodstvenim postupcima u proračunskom računovodstvu opširno je pisano uprilogu časopisa RRiF, br. 1/09., Poslovanje proračuna iproračunskih korisnika.
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Rokovi i obrasci na kojima se predaju financijski izvještaji za 2008. u sustavu proračunskog računovodstva isti su kao i za prethodnu godinu. Na kraju godine traže se određene aktivnosti proračunskih korisnika, o kojima ih se izvještava okružnicama.
Autori: Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
Cilj razvoja sustava unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru je ekonomično, učinkovito i djelotvorno upravljanje nacionalnim proračunskim sredstvima i sredstvima EU. U RH je postavljen zakonodavni okvir unutarnjih kontrola. Jedna od njegovih sastavnica je i sustav godišnjih izvješćivanja.
Novi Zakon o proračunu (Nar. nov., br. 87/08., dalje: Zakon) primjenjuje se od 1. siječnja 2009. Njegovim donošenjem prestaje važiti Zakon o proračunu iz 2003. (dalje: Zakon iz 2003.). O Zakonu je pisano u prilogu časopisa RRiF, br. 10/08., Poslovanje proračuna i proračunskih korisnika. U ovom će se članku pažnja posvetiti dijelovima Zakona čija je primjena bitna već na samom početku 2009.
Zakon o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2009. godinu (dalje: Zakon o izvršavanju) stupa na snagu 1. siječnja 2009., istodobno kada na snagu stupa i novi Zakon o proračunu (Nar. nov., br. 87/08., dalje: Zakon o proračunu) pa će se Državni proračun za 2009. godinu izvršavati u skladu s odredbama tih dvaju zakona.
Jedna od temeljnih pretpostavaka svrhovite nabave u postupku javne nabave je dobro planiranje javne nabave, a temelj planiranja nabave je točno određenje predmeta nabave. Tim elementima sustava javne nabave pozabavila se autorica ovog članka.
Primjena propisa o uredskom poslovanju obveza je tijela državne uprave i drugih državnih tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnih osoba s javnim ovlastima. Na temelju tih propisa osigurava se kontrola pravilnog i pravodobnog obavljanja poslova iz područja rada navedenih tijela.