Neke od statusnih promjena kod ustanova su spajanje i pripajanje. One zahtijevaju odgovarajuće računovodstvene i porezne postupke. Ne smije se zaboraviti uz njih sastaviti i odgovarajuće (godišnje) financijske izvještaje. Kako računovodstveno provesti pripajanje jedne ustanove drugoj s motrišta i one koja se pripaja, i one koja nastavlja s djelatnošću, još je jedna od rješidbi koja je dana u ovom članku. U ovom je članku riječ o pripajanju i spajanju ustanova koje vode proračunsko računovodstvo.
1. Uvod
2. Temeljne odrednice o ustanovama
3. Porezno motrište spajanja i pripajanja
4. Proračunske ustanove
5. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Osobe koje se nalaze u sustavu proračunskog računovodstva moraju za razdoblje siječanj – lipanj 2010. predati financijske izvještaje. Izvještaji i rokovi njihove predaje nisu se mijenjali u odnosu na prethodnu godinu. Ti izvještaji su ujedno i statistički izvještaji. U članku se pojašnjavaju češći propusti pri popunjavanju financijskih izvještaja.
1. Obveza i rokovi predaje polugodišnjih financijskih izvještaja
2. Proračunski korisnici koji obavljaju poslove u sklopu funkcija koje se decentraliziraju
3. Napomene uz predaju financijskih izvještaja
4. Način predaje financijskih izvještaja
5. Registar korisnika proračuna
6. Osobni identifikacijski broj u zaglavljima financijskih izvještaja
S obzirom na to da proračunski korisnici državnog proračuna naknadu za bolovanje isplaćuju s računa državnog proračuna i da se isplaćena naknada potražuje s istog računa, potrebno je poštovati određenu proceduru. Zbog toga se u ovom članku daje uputa za postupanja u vezi s time.
1. Uvod
2. Povlačenje sredstava za naknade na teret Zavoda iz državnog proračuna
3. Knjigovodstvene evidencije
4. Usklađenje evidencija i povrati više/manje obračunanih i isplaćenih naknada na teret Zavoda
5. Povrati naknada
6. Izvještavanje o povratima na stavku rashoda
7. Primjeri popunjavanja Naloga za preknjiženje naknade za bolovanja
U sustavu javne nabave zbile su se promjene. One uključuju i izmjenu Uredbe o objavama i evidenciji javne nabave i Pravilnika o javnoj nabavi za potrebe diplomatskih misija i konzularnih ureda Republike Hrvatske u inozemstvu. Promijenjena uredba primjenjuje se od 1. veljače 2010., a novi se pravilnik primjenjuje od 1. siječnja 2011. U nastavku pojašnjavamo promijenjenu uredbu i novodoneseni pravilnik.
1. Uvod
2. Uredba o izmjenama i dopunama Uredbe o objavama i evidenciji javne nabave
3. Pravilnik o javnoj nabavi za potrebe diplomatskih misija i konzularnih ureda Republike Hrvatske u inozemstvu
Autori: Teja KOLAR, dipl. iur. Ante LOBOJA, dipl. iur.
Klasifikacija radnih mjesta predstavlja osnovu za uređivanje sustava plaća službenika i namještenika u LP(R)S pa će stoga pravilna procjena standardnih mjerila doprinijeti pravilnom određivanju funkcionalne i hijerarhijske razine pojedinih radnih mjesta i time objektivnom (pravilnom i pravednom) vrednovanju radnih mjesta pri određivanju koeficijenata za obračun plaće.
Stupanjem na snagu Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ne počinje njegova puna primjena jer prije toga u JLP(R)S treba donijeti odgovarajuće opće i pojedinačne akte – odluke o koeficijentima i osnovici za obračun plaće te pojedinačna rješenja o plaći.
1. Uvod
2. Akti kojima se određuju plaće i naknade za rad izvršnih čelnika i njihovih zamjenika
3. Akti kojima se određuju plaće službenika i namještenika u upravnim odijelima i službama
U skladu s odredbama Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, ugovorene su strane imenovale Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene zaključenog Kolektivnog ugovora. U nastavku članka dajemo tumačenja spomenute Zajedničke komisije s trinaeste, četrnaeste, petnaeste i šesnaeste sjednice održane 5. ožujka, 26. ožujka, 9. travnja. i 19. svibnja 2010.
1. Uvod
2. Tumačenja zajedničke komisije
Autori: Vesna ŠIKLIĆ ODAK, dipl. iur. Sanda PIPUNIĆ, dipl. iur.
Vlada RH i sindikati javnih službi zaključili su 31. srpnja 2007. Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama. Ugovorene strane imenovale su Povjerenstvo za tumačenje odredaba i praćenje primjene Temeljnog kolektivnog ugovora i obvezne su pridržavati se danog tumačenja. U članku koji je objavljen u časopisu RRiF, br. 3/08. objavljen je pregled tumačenja tog Povjerenstva danih u 2007. i dio tumačenja danih u 2008., a u Prilogu časopisu RRiF – Poslovanje proračuna i proračunskih korisnika br. 4/09. nalazi se pregled tumačenja danih naknadno. U ovom se članku nalazi dio istovrsnog pregleda tumačenja danih u 2009. i 2010.
Već je započeo proces planiranja proračuna. Iako je sam početak procesa planiranja proračuna usmjeren samo na neke osobe, njegov završetak obuhvaća sve proračunske korisnike. Usporedno se planira i državni proračun i proračuni lokalnih i regionalnih jedinica. Pri planiranju se ove godine pažnja usredotočuje na obrazloženja financijskog plana. Ona će se mijenjati. O tome i o drugim tekućim i budućim aktivnostima proračuna i proračunskih korisnika pri planiranju proračuna, uključujući i planiranja financijskih planova, pisano je u ovom članku.
1. Uvod
2. Strateško planiranje
3. Povezivanje strateških planova s procesom izrade državnog proračuna za 2011. – 2013.
4. Izrada Smjernica ekonomske i fiskalne politike i Uputa za izradu prijedloga državnog proračuna za razdoblje 2011. – 2013.
5. Upute za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2011. – 2013.