S obzirom na to da nije bilo promjena u proračunskom računovodstvu za 2010., i ovogodišnje su završne provjere i knjiženja za 2010. nepromijenjeni u odnosu na 2009. Opširno je o knjigovodstvenim i računovodstvenim postupcima u proračunskom računovodstvu pisano u prilogu časopisu RRiF, br. 1/11., Poslovanje proračuna i proračunskih korisnika
1. Posljednje provjere 2. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
S obzirom na to da se u vezi s izvještavanjem u sustavu proračunskog računovodstva nije ništa promijenilo, rokovi i obrasci na kojima se predaju financijski izvještaji za 2010. isti su kao i za prethodnu godinu. S krajem godine traže se određene aktivnosti proračunskih korisnika o kojima se oni izvještavaju okružnicama. U članku se daju osnovne odrednice iz navedene okružnice.
1. Uvod 2. Obveznici sastavljanja i rokovi predaje financijskih izvještaja za 2010. 3. Predaja godišnjih financijskih izvještaja za proračunske korisnike koji obavljaju poslove u sklopu funkcija koje se decentraliziraju 4. Pregled sadržaja Okružnice Ministarstva financija 5. Upute za sastavljanje financijskih izvještaja kod statusnih promjena
Autori: Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
U domaćoj regulaciji prava na pristup informacijama javnog sektora tijekom 2010. došlo je do triju promjena: od 1. siječnja na snazi je novi Zakon o općem upravnom postupku; od 16. lipnja na snazi je Promjena Ustava Republike Hrvatske, koja obuhvaća i novu odredbu o pravu na informaciju; od 30. prosinca na snazi je novela Zakona o pravu na pristup informacijama. Potonja novela povod je za analizu glavnih promjena do kojih je došlo u uređenju prava na pristup informacijama javnog sektora. Navedenim promjenama obvezni su se prilagoditi ne samo dosadašnji već i novi obveznici primjene Zakona o pravu na pristup informacijama, uključujući dio javnih ustanova, javne tvrtke i druge pravne osobe javnog sektora. Ujedno je dan osnovni prikaz drugih propisa kojima je uređena (ne)dostupnost informacija javnog sektora. S obzirom na primarno ekonomsku publiku časopisa, rad obuhvaća i kratki osvrt na ekonomski aspekt (ne)dostupnosti informacija.
1. Uvod 2. Glavna pitanja regulacije prava na pristup informacijama javnog sektora 3. Izvorni tekst zakona o pravu na pristup informacijama (2003.) 4. Promjena Ustava (2010.) 5. Izmjene i dopune Zakona o pravu na pristup informacijama (2010.) 6. Ukratko o „ZVIŽDAČIMA“ 7. Ukratko o ekonomskom aspektu (ne)dostupnosti informacija javnog sektora 8. Zaključak: aktualno stanje propisa kojima je uređena (ne)dostupnost informacija javnog sektora
Napuštanjem tzv. institucionalnog načela oporezivanja i prelaskom na funkcionalno načelo oporezivanja porezom na dodanu vrijednost, od 1. siječnja 2010. i osobe koje primjenjuju proračunsko računovodstvo mogu biti poduzetnici pa time i obveznici poreza na dodanu vrijednost. To znači da su obveznici iz navedene skupine trebali u 2010. u potpunosti primjenjivati sve odredbe odgovarajućih propisa, a jedna od obveza iz tog područja je i sastavljanje konačnog obračuna poreza na dodanu vrijednost na obrascu PDV-K. Obveza sastavljanja konačnog obračuna odnosi se samo na one proračunske osobe koje su od 1. siječnja 2010. ušle u sustav PDV-a jer su na temelju ostvarenog prometa iz prethodne, 2009., prešle prag „oporezivih“ isporuka od 85.00000 kn. Kako treba ova skupina sastaviti svoj prvi obrazac PDV-K, koje su posebnosti njegova sastavljanja i koje radnje prethode izradi konačnog obračuna, može se pročitati u nastavku članka.
1. Uvod 2. Temeljna pravila PDV-a koja se odnose na proračunske korisnike – obveznike PDV-a 3. Najbitnije odredbe u vezi sa sastavljanjem i predajom konačnog obračuna PDV-a 4. Sadržaj obrasca PDV-K i način evidentiranja ostvarenog prometa koji ulazi u konačni obračun 5. Zaključivanje poreznih evidencija – knjiga I-RA I U-RA 6. Saldiranje pretporeza i obveze PDV-a u računovodstvenim evidencijama 7. Obrazac PDV-K za 2010. 8. Zaključak
Autor: Mr. sc. Ljerka MARKOTA, dipl. oec. i ovl. rač.
U ovom članku dajemo kratak prikaz novog Kolektivnog ugovora za znanost i visoko obrazovanje koji je zaključen 22. listopada 2010. između Vlade RH i Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja s osvrtom na njegove bitne razlike u odnosu na dotad važeći istovrsni Kolektivni ugovor za znanost i visoko obrazovanje.
1. Uvod 2. Opće odredbe 3. Plaće 4. Druga materijalna prava 5. Troškovi poslijediplomskog doktorskog studija 6. Izbori u zvanja i na radna mjesta 7. Godišnji odmori i dopusti 8. Poslovi s posebnim uvjetima rada i izvorima opasnosti 9. Obvezni dio 10. Prijelazne i završne odredbe