Uz promjene koje je u proračunski sustav uveo novi propis kojim se uređuje računovodstvo proračuna i proračunskih korisnika, navedenim je osobama donesen i novi propis iz područja financijskog izvještavanja. Uz promjenu rokova podnošenja financijskih izvještaja, on, ograničeno prestrukturira obvezne izvještaje za neke razine izvještavanja i ograničeno mijenja njihov sadržaj. Predmet su ovog članka, uz osnovne napomene o vrstama i rokovima predaje financijskih izvještaja, i te promjene u sustavu izvještavanja.
1. Uvod
2. Financijski izvještaji
3. Sadržaj financijskih izvještaja
4. Rokovi predaje financijskih izvještaja
5. Objava financijskih izvještaja
6. Statusne promjene
S obzirom na to da i osobe koje posluju u proračunskom okruženju dobivaju sredstva iz EU-a, potrebno je te primitke svrstati u proračunske okvire u području planiranja i računovodstvenog praćenja. Ovim se člankom skreće pozornost na ta dva motrišta.
1. Uvod
2. Planiranje, izvršavanje i evidentiranje prihoda i rashoda iz EU sredstava u državnom proračunu
3. Planiranje, izvršavanje i evidentiranje prihoda i rashoda iz EU sredstava kod JLP(R)S-a
4. Planiranje, izvršavanje i evidentiranje prihoda i rashoda iz EU sredstava kod proračunskog korisnika JLP(R)S
Posebnim pravilnikom koji je u primjeni utvrđuju se proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i proračunski i izvanproračunski korisnici proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te način vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Promjenama tog pravilnika koji je u primjeni od 2009. uvodi se nekoliko novosti o kojima je riječ u ovom članku.
1. Uvod
2. Objava podataka o proračunskim i izvanproračunskim korisnicima
3. Postupak brisanja proračunskog i izvanproračunskog korisnika iz Registra
Prema propisima u području računovodstva proračuna i proračunskih korisnika, svaka proračunska osoba mora u određenim okolnostima i u okviru propisane dinamike popisivati svoju imovinu. S obzirom na posebitosti poslovanja knjižnica, knjižnicama je dan poseban položaj u pogledu dinamike obveznog popisa. On je postojao i do kraja 2014. i postoji od početka 2015. O rokovima popisa, knjigovodstvenom evidentiranju popisnih razlika, posebitostima popisa, uz skretanje pozornosti na posebne propise iz područja knjižnične građe piše se u ovom članku.
1. Uvod
2. Knjigovodstveno evidentiranje nabave knjižnične građe
3. Ispravak vrijednosti knjiga
4. Popis knjiga u knjižnicama
5. Knjigovodstveno evidentiranje otpisa knjižnične građe i popisnih razlika
Donesen je državni proračun za 2015. i projekcije za 2016. i 2017. On uzima u obzir potrebu smanjenja prekomjernoga proračunskog manjka opće države te promjene u zakonodavnim okvirima kojima se umnogome nameću prihodni i rashodni okviri. U čanku se razmatraju njegove temeljne pozicije i pojašnjava razlog njihova usvajanja u predloženim svotama.
1. Uvod
I ove godine donesen je prateći propis Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu. Neke se njegove odredbe razlikuju od istovrsnih odredaba iz prošlogodišnjeg istovrsnog zakona. U čanku se predstavljaju te razlike i pojašnjava se razlog njihova nastanka.
1. Zakon o izvršavanju Državnog proračuna za 2015.
U sustavu javne nabave u Republici Hrvatskoj i nadalje postoji obveza obveznika primjene zakonodavnog okvira javne nabave izvješćivanja Uprave za sustav javne nabave putem oglasnika javne nabave o obavljenim nabavama tijekom godine. Ova se obveza izvještavanja odnosi i na sve nabave koje su prema predmetima nabave bile provođene prema internim pravilima obveznika javne nabave koje su mogli primjenjivati tijekom 2014. Izvješće za 2014. dostavlja se do 31. ožujke 2015.
1. Uvod
2. Izvješćivanje
3. Bagatelna nabava
4. Statistički sažetak javnih nabava 2007. – 2014.
Okvirni sporazum je, prema zakonskoj definiciji, sporazum između jednog ili više naručitelja i jednog ili više gospodarskih subjekata čija je svrha utvrditi uvjete pod kojima se sklapaju ugovori tijekom određenog razdoblja, posebice u pogledu cijene i, prema potrebi, predviđenih količina.
Premet je ovog članka okvirni sporazum, važeće normativno rješenje i praksa, s osvrtom na novosti koje donose nove direktive EU-a u području javne nabave.
1. Uvod
2. Okvirni sporazum - prednosti
3. Predmeti nabave za koje se najčešće sklapa okvirni sporazum
4. Svrha okvirnog sporazuma
5. Poziv na nadmetanje
6. Određivanje količine predmeta nabave kod okvirnog sporazuma
7. Jamstvo za ozbiljnost ponude i jamstvo za izvršavanje okvirnog sporazuma
8. Postupci javne nabave koji prethode sklapanju okvirnog sporazuma
9. Okvirni sporazum s više gospodarskih subjekata
10. Razdoblje na koje može biti sklopljen okvirni sporazum
11. Tipovi okvirnog sporazuma
12. Trenutak nastanka okvirnog sporazuma
13. Odluka o sklapanju ugovora o javnoj nabavi na temelju okvirnog sporazuma
14. Obavijest o sklopljenim ugovorima
15. Okvirni sporazum prema novim direktivama EU-a o javnoj nabavi
Uredbom Vlade Republike Hrvatske ovlašten je Državni ured za središnju javnu nabavu za provedbu postupka javne nabave električne energije i goriva i za javne naručitelje koji nisu obveznici središnje javne nabave. U članku se pojašnjavaju objedinjene nabave ovih predmeta nabave koje moraju uzeti u obzir sve osobe na koje je proširena objedinjena javna nabava tih predmeta nabave.
1. Uvod
2. Odluka o davanju ovlasti
3. Opskrba električnom energijom
4. Gorivo
4.7. Zaključak
Ovo je drugi članak kojim se daje pregled nekih zanimljivih rješenja Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave i pojašnjava njihovu utemeljenost i pravni slijed njihova donošenja.
1. Uvod
2. Primjeri iz pravne prakse Državne komisije
U Republici Hrvatskoj mogu boraviti i stranci u svrhu znanstvenog istraživanja. Njihov položaj u sustavu mirovinskog osiguranja ovisi o niz okolnosti o kojima se piše u ovom članku.
U članku se daje i odgovor na pitanje trebaju li se ti stranci prijaviti u sustav hrvatskoga mirovinskog osiguranja.
1. Uvod
2. Državljani država članica Europske unije (EU) odnosno Europskoga gospodarskog prostora (EGP)
3. Državljani trećih država (državljani država članica koje nisu države članica EU-a odnosno EGP-a)
4. Privremeni boravak kraći od tri mjeseca
Krajem 2014. nastale su promjene pri određivanju plaće i drugih materijalnih prava sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. O pravima u vezi s plaćama i materijalnim pravima riječ je u ovom članku, s posebnim osvrtom na promjene koje su nastale u ovom području.
1. Uvod
2. Pravo na plaću
3. Naknade materijalnih troškova
Pravne osobe često sklapaju ugovor o djelu s fizičkom osobom za izvršenje nekog posla. U vrijeme sklapanja toga ugovora fizička osoba može biti u različitim odnosima s pravnom osobom i ona može imati različit porezni položaj u sustavu oporezivanja dohotka. Prema tim okolnostima isplatitelj ima različite obveze u vezi s javnim davanjima (porezima i doprinosima). U članku upozoravamo na te okolnosti i na obveze isplatitelja.
1. Uvod
2. Izvršitelj ugovorenih poslova je radnik
3. Izvršitelj ugovorenih poslova nije radnik
4. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Sustav unutarnjih financijskih kontrola koji obuhvaća financijsko upravljanje i kontrole te unutarnju reviziju u javnom sektoru, uključuje i određena izvješćivanja. S obzirom na to da se određena izvješća trebaju predati do kraja siječnja 2015., u članku se pojašnjavaju sadržaj i obveznici izrade tih izvješća. Upozorava se i na skoru promjenu u ovom sustavu.
1. Uvod
2. Obuhvat Godišnjeg izvješća o sustavu unutarnjih financijskih kontrola
3. Zaključno