Između proračunskih osoba postoje poslovni odnosi koje slijede i prijenosi sredstava. Izvor njihova prijenosa može biti različit, što od 1. siječnja 2017. godine na poseban način prepoznaje i računski plan proračunskog računovodstva.
U ovom se članku daje pregled i praktični primjeri nekih vrsta tih prijenosa između proračunskih osoba istog proračuna.
1. Uvod
2. Prijenosi sredstava između proračunskih korisnika iz nadležnosti istog proračuna
3. Prijenos EU sredstava unutar istog proračuna
4. Ostali prijenosi sredstava između proračunskih korisnika
Iako je kao kriterij za odabir ponude u postupcima javne nabave i do sada bio ekonomski najpovoljnija ponuda, on od 1. srpnja 2017. (osim u nekim okolnostima) postaje obvezujući. Time na značenju dobiva njegovo sveobuhvatno sagledavanja i pravilan pristup određivanju kriterija na temelju kojih se ona određuje.
Stoga se u ovom članku, između ostaloga, obrađuju koraci naručitelja pri određivanju kriterija ekonomski najpovoljnije ponude, s posebnim osvrtom na troškove životnog vijeka kao jedne od mogućih ishodišnih točaka pri utvrđivanju ekonomski najpovoljnije ponude.
1. Kriterij za odabir ponude u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi
2. Razlikovanje kriterija za odabir ponuditelja i kriterija za odabir ponude u skladu s presudama Suda EU-a i Rješenjima Državne komisije za kontrolu postupaka
3. Koraci naručitelja pri određivanju kriterija ENP
4. Trošak životnoga vijeka
Pri odabiru odgovarajućega gospodarskog subjekta u sustavu javne nabave moraju se poštovati odredbe propisa kojima se nameće obvezno isključenje nekih od njih ako ne ispune neke pretpostavke. One se dokazuju različito, ovisno o tome ima li gospodarski subjekt koji nije naručitelj, odnosno osoba u tom gospodarskom subjektu, poslovni nastan odnosno prebivalište u RH.
U članku se objašnjavaju obvezne osnove za isključenje te način dokazivanja da one ne postoje.
1. Uvod
2. Pravomoćna osuđivanost za određena kaznena djela
3. Dokazivanje da ne postoji pravomoćna osuđivanost za određena kaznena djela
4. Mjere kojima gospodarski subjekt dokazuje svoju pouzdanost („samokorigiranje“)
5. Dospjele porezne obveze i obveze za mirovinsko i zdravstveno osiguranje
6. Dokazivanje ispunjenja obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje
7. Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi (ESPD)
S obzirom na to da će se nakon održanih lokalnih izbora započeti mandati predstavničkih i izvršnih tijela lokalnih i područnih (regionalnih) samouprava, ovim se člankom daju osnovne smjernice u vezi s početkom njihova mandata, s posebnim osvrtom na mirovanje mandata te zamjenu članova i izvršnog tijela. Daje se i nekoliko napomena u vezi s nespojivim dužnostima ovih tijela.
1. Uvod
2. Konstituirajuće sjednice predstavničkih tijela
3. Inkompatibilne dužnosti člana predstavničkog tijela
4. Mirovanje mandata i zamjena člana predstavničkog tijela
5. Početak i trajanje mandata izvršnog tijela
6. Način obnašanja dužnosti izvršnog tijela
7. Inkompatibilne dužnosti izvršnog tijela
Nakon provedbe lokalnih izbora i proglašenja konačnih rezultata izbora slijedi konstituiranje predstavničkih tijela te stupanje na dužnost novoizabranih općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika. Tom se prigodom mogu postaviti određena pitanja, u prvom redu smije li uopće na dužnost stupiti osoba koja obavlja neku nespojivu dužnost. U ovom se članku nastoji odgovoriti na neke od dvojbi oko pitanja nespojivosti.
1. Uvod
2. Nespojive dužnosti
3. Postupanje u slučaju nespojivosti
4. Dvojbe u vezi s mogućim postojanjem nespojivosti dužnosti
Kontroling kao stručna podrška odlučivanju nameće se neizostavnom funkcijom i u javnom sektoru koji, u biti, obuhvaća institucije koje se financiraju iz proračunskih sredstava. Implementacijom kontrolinga u javnom sektoru podupire se učinkovitije upravljanje javnim sredstvima s ciljem postizanja boljih rezultata, odnosno, omogućava se poslovanje na ekonomičan, djelotvoran i učinkovit način. Posebitost javnog sektora je u težnji da se postigne što veća kvaliteta usluga i zadovoljstvo korisnika, a ne postizanje veće zarade.
1. Uvod
2. Mjerenje rezultata i ishoda u javnom sektoru
3. Funkcija kontrolinga u javnom sektoru
4. Javni kontroling - njemačka iskustva
5. Zaključak
Autori: Prof. dr. sc. Neda VITEZIĆ Antonija PETRLIĆ , mag. oec.