Ocjena profitabilnosti kupca

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 12.2023
Članak:
Ocjena profitabilnosti kupca
Stranica:
193.
Autor/i:
Autor: Dr. sc. Vlado BRKANIĆ , prof. struč. stud., ovl. rač. i ovl. rev.
Sažetak:

U članku razmatramo problematiku profitabilnosti koju ostvaruju trgovci kod prodaje robe (na veliko). Naime, kod ugovaranja prodajne cijene postižu se različite marže (razlika u cijeni) u odnosu na različite kupce. U nekim se slučajevima u odnosu s kupcima ostvaruju minimalne razlike u cijeni ili čak gubitak s obzirom na naknadne popuste ili duge rokove naplate tražbina, povećane reklamacije koje nastaju kod nekih kupaca i dr. Analiza profitabilnosti može otkriti koje prodajno osoblje provodi politiku prodaje, a koje ne pridonosi profitabilnosti društva. Riječ je o analizi profitabilnosti pojedine robe, a ne o analizi poslovanja trgovačkog društva. Dobiveni podatci za upravu društva trebali bi biti poslovna tajna.

  1. Pristup
  2. Primjer izračuna profitabilnosti kupca
  3. Koeficijent obrtaja tražbina od kupaca
  4. Optimalizacija bilance na dijelu tražbina od kupaca
  5. Procjena rizika neplateži tražbina od kupaca
  6. Rizik prodaje ili spremnost prihvaćanja problema dužnika
  7. Zaključak
Hashtags:
#Marža, #NaplataPotraživanja, #Profitabilnost