U iskazivanju poslovnih promjena za 2007. u sustavu proračunskog računovodstva nema novosti u odnosu na prethodnu, 2006. godinu. Stoga sistem zaključnih knjiženja treba biti jednak prošlogodišnjemu. Prije nego što se utvrdi višak/manjak prihoda za proračunsku godinu neke provjere se obvezno moraju provesti kako bi obračun rezultata poslovanja bio realan odnosno istinit.
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
I za 2007. se predaju financijski izvještaji. U odnosu na 2006. nisu se promijenili ni rokovi niti obveznici sastavljanja proračunskih financijskih izvještaja.
Autori: Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
Uspostava financijskog upravljanja i kontrola je proces koji će trajati nekoliko godina. Kako su prve aktivnosti vezane za uspostavu tog sustava sastavljanje izjave o misiji, viziji i poslovnim ciljevima u članku su objašnjeni ovi pojmovi i dani primjeri za njihovo određivanje. Izrada knjige (mape) procesa je zahtjevna zadaća te stoga za to treba zadužiti voditelje ustrojstvenih jedinica. U članku su dani prijedlozi kako bi se poslovni procesi mogli popisati i opisati, kao i primjeri za navedeno.
U skladu s odredbama čl. 15. i 30. Zakona o sustavu unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru (Nar. nov., br. 141/06.) čelnik korisnika proračuna izvješćuje Središnju harmonizacijsku jedinicu Ministarstva financija o funkcioniranju, djelotvornosti i učinkovitosti sustava unutarnjih financijskih kontrola. Naputkom za izradu godišnjeg izvješća o sustavu unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru (Nar.nov., br. 8/07. – dalje: Naputak) propisan je sadržaj, rokovii oblik izvješćivanja.
U prijelaznom razdoblju, razdoblju od stupanja na snagu Zakona o državnim službenicima i provedbenih propisa donesenih na temelju njega pa do stupanja na snagu Zakona o plaćama državnih službenika koja se očekuje u 2008., u radnopravnom sustavu primjenjuje se djelomična „kompilacija“ propisa– novih i starih koji su doneseni na temelju Zakona o državnim službenicima i namještenicima zbog toga što postoje brojni prijepori. Kako ih riješiti, pročitajte u ovom članku.
Za tumačenje odredaba i praćenje primjena Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike ugovorne strane imenovale su Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene Kolektivnog ugovora, svaka ugovorna strana po tri člana. Ugovorne strane obvezne su se pridržavati danog tumačenja Zajedničke komisije. U članku se nalazi pregled tumačenja koja su dana u 2007.
Autori: Vesna ŠIKLIĆ ODAK, dipl. iur. Sanda PIPUNIĆ, dipl. iur.