Fiskalizacija 1.0 ili 2.0

Datum: 20.08.2025, Srijeda
Autor: J.V.

Od 1. siječnja 2026. godine u Republici Hrvatskoj primjenjivat će se paralelno i odvojeno dva sustava fiskalizacije. Riječ je o fiskalizaciji 1.0 koja obuhvaća fiskalizaciju računa u segmentu B2C (krajnja potrošnja) i fiskalizaciji 2.0 koja se odnosi na izdavanje i fiskalizaciju eRačuna između poreznih obveznika. Riječ je o dva različita postupka koji se razlikuju u načinu provedbe i obuhvatu podataka te zahtijevaju različita programska rješenja.

Fiskalizacija 1.0 koja se trenutno primjenjuje i odnosi se na fiskalizaciju računa koji se naplaćuju gotovinom i karticama, od 1. siječnja 2026. godine primjenjivat će se i na naplate na transakcijski račun, ali će biti ograničena na segment krajnje potrošnje. Iznimno, kada primjerice trgovačka društva ili obrti budu kupovali dobra ili usluge u maloprodaji, obave plaćanje karticom ili gotovinom i zatraže račun koji će glasiti na njih, može se primijeniti fiskalizacija 1.0 i ne treba izdati eRačun. Fiskalizaciju 1.0 sada i od 1. siječnja 2026. godine obvezno provode obveznici poreza na dohodak od samostalne djelatnosti i obveznici poreza na dobit osim ako je riječ o djelatnostima koje su izuzete od fiskalizacije. Je li obrt ili trgovačko društvo u sustavu PDV-a ili ne, nema utjecaja na fiskalizaciju računa u krajnjoj potrošnji.

Fiskalizacija 2.0 odnosi se na izdavanje i fiskalizaciju eRačuna između poreznih obveznika, a za obujam obveza poreznih obveznika važno je jesu li u sustavu PDV-a ili ne. Tako će porezni obveznici (obveznici poreza na dohodak ili dobit koji imaju sjedište ili prebivalište u RH) koji su ujedno i obveznici PDV-a od 1. siječnja 2026. godine biti obvezni izdavati i primati eRačune i provoditi njihovu fiskalizaciju. Porezni obveznici koji nisu obveznici PDV-a od tog datuma će biti obvezni zaprimati eRačune, ali neće morati i izdavati eRačune sve do 1. siječnja 2027. godine.


Povezani sadržaji:

Povratak na vijesti