Odredba "ključ u ruke" u širokoj je uporabi u poslovnoj praksi, i to kao posebna oznaka ugovora o građenju. Hrvatsko pravo je jedno od rijetkih (ako ne i jedino) koje je tu klauzulu pretočilo u zakonski tekst. Ta je klauzula uvrštena već u Zakon o obveznim odnosima iz 1978., a sada i u novi ZOO iz 2006. (Nar. nov., br. 35/05.). Nažalost, ni u jednom od tih zakona opis i sadržaj te klauzule ne odražava shvaćanje iste kako se ona primjenjuje i razumijeva u međunarodnoj poslovnoj praksi
Ugovori "ključ u ruke" u engleskom i američkom pravu
Ugovori "ključ u ruke" u međunarodnim vodičima
Ugovori "ključ u ruke" u međunarodnoj poslovnoj praksi
U srpnju 2007. godine Skupština Hrvatske revizorske komore usvojila je Pravilnik o provedbi nadzora i provjere kvalitete rada revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora.U ovome članku objavljujemo neka zapažanja u vezi s tim Pravilnikom te izricanjem mjera radi otklanjanja nepravilnosti i nezakonitosti u radu i poslovanju revizorskih subjekata.
Zakon o zemljišnim knjigama doživio je novu izmjenu donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zemljišnim knjigama koji je stupio na snagu 28. listopada 2007. Tim su Zakonom stvorene pretpostavke za uspostavu baze zemljišnoknjižnih podataka i stvaranje novog zemljišnoknjižnog sustava, propisan je postupak za pojedinačno usklađenje zemljišnoknjižne čestice i katastarske čestice, skraćeni su rokovi u postupcima brisanja starih hipotekarnih tražbina i dr.
Usklađenje s odredbama Ovršnog zakona
Dopuna prijedloga za upis i brisanje starih hipotekarnih tražbina
Autor u ovom tekstu razmatra jednu Odluku Ustavnog suda RH koji je, baveći se konkretnim slučajem, zauzeo jasno i decidirano stajalište koje se odnosi na sva vjerodostojna tumačenja što može imati dalekosežne posljedice ako se u praksi bude dosljedno primjenjivalo jer praktično dolazi do zabrane vjerodostojnog tumačenja svima osim Hrvatskom saboru i eventualno Vladi Republike Hrvatske.
Uvod
Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske U-II-3438/2005 od 16. svibnja 2006. - tekst (dijela) izreke i obrazloženja
U ovome članku autorica razmatra jednu odluku Ustavnog suda RH vezanu za konkretan slučaj u kojem su redovni sudovi donijeli odluke protivno ustaljenoj i poznatoj sudskoj praksi, a bez pravno valjanog obrazloženja.
Ustavno pravo na zdrav život te srodna prava (povezana sa zaštitom okoliša i dr.) u ovom članku razmatrana su na razini normativnog okvira hrvatskog prava, usporednih ustavnih tekstova šest zemalja te domaće ustavnosudske prakse. Ako se ostvarivanjem prava na zdravstvenu zaštitu i drugih srodnih socijalnih prava tek podupire ostvarivanje prava na zdrav život te ako je zdrav okoliš tek jedan od elemenata prava na zdrav život, u ovome članku se raščlanjuje pitanje što se nalazi u "preostalom" dijelu sadržaja prava na zdrav život?
Uvod
Pravo na zdrav život i srodna prava u nekoliko usporednih ustavnih tekstova
Članak 69. Ustava Republike Hrvatske u ustavnosudskoj praksi
Dana 1. kolovoza 2005. počeo se primjenjivati Zakon o zastupanju u području prava industrijskog vlasništva kojim se, između ostalog, propisuju i uvjeti za obavljanje poslova zastupanja na području prava industrijskog vlasništva pred Državnim zavodom za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske.U ovom članku autor nastoji ukazati na neka dvojbena zakonska rješenja de lege lata te daje određene prijedloge de lege ferenda, osobito u pogledu mogućnosti zastupanja inozemnih subjekata od strane odvjetnika.
Uvod
Geneza instituta zastupanja u području prava industrijskog vlasništva do donošenja ZZPIV-a
Temeljne odredbe ZZPIV-a o zastupanju
Umjesto zaključka
Autori: Prof. dr. sc. Jozo ČIZMIĆ Bruna ŠIMUNDŽA, dipl. iur.
Pravo pristupa sudu prema čl. 29. Ustava RH podrazumijeva da svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, ili o optužbi zbog kažnjivog djela. Ustav jamči u čl. 18. i pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom. Nema, međutim, ustavne garancije za pobijanje sudskih odluka donesenih u drugom stupnju, pa o volji zakonodavca ovisi hoće li omogućiti strankama da pobijaju i te odluke.
Opće napomene o reviziji protiv presude
Zakonske odredbe o reviziji po dopuštenju drugostupanjskog suda
Neka pitanja koja su razmatrana u sudskoj praksi
Postupak u povodu izvanredne revizije nakon odluke Ustavnog suda br. U- III-2838/2006
Novim ZOO-om uveden je kao poseban imenovani ugovor i ugovor o posudbi, koji nastaje kad posuditelj preda posudovniku određenu stvar na besplatnu uporabu, a ovaj se obveže vratiti je nakon uporabe. Objekt posudbe su nepotrošne stvari, a potrošna stvar može biti objektom posudbe samo ako se ugovori povrat upravo te stvari. U ostalim odredbama su izričito predviđena prava i obveze stranaka te posebne odredbe o zastari uzajamnih zahtjeva. Ovakvi su ugovori i ranije bili česti u praksi, ali nisu bili posebno uređeni odredbama ZOO-a, već su se na taj ugovor primjenjivala pravna pravila bivšeg Općeg građanskog zakonika, pa se u ovome članku razmatraju odredbe novog ZOO-a o ugovoru o posudbi.
Kazneno djelo "Nedopuštene trgovine vrijednosnim papirima", uvedeno u naše zakonodavstvo stupanjem na snagu Zakona o tržištu vrijednosnih papira, važno je za zakonito poslovanje i kontroliranje tržišta vrijednosnim papirima. Njime je sankcionirano protuzakonito bavljenje kupnjom i prodajom vrijednosnih papira te predviđeno strože kažnjavanje ako je takvim djelovanjem počinitelj pribavio znatnu imovinsku korist odnosno organizirao mrežu posrednika. Zapriječene sankcije su objektivne, a vidjet ćemo kakva će i kolika biti njihova primjena u praksi. Osim toga predviđa se i mogućnost izricanja zaštite mjere oduzimanja dozvole brokeru, investicijskom savjetniku i ovlaštenom društvu koje počini prekršaj predviđen Zakonom. Osobe koje nemaju nužnu dozvolu ne smiju pružati brokerske usluge odnosno usluge investicijskog savjetnika niti sudjelovati u posredovanju u vezi s prodajom dionica. Ovo je kazneno djelo postalo aktualno osobito nakon nedavne kupovine dionica Hrvatskog telekoma preko punomoći drugih osoba.Autor ovog članka smatra da se kupoprodajom dionica koje su na javnoj ponudi pod povlaštenim uvjetima preko punomoći ne stječu bitna obilježja kaznenog djela iz čl. 154. st. 1. KZ-a, čak ni analognim i ekstenzivnim tumačenjem iste odredbe.
Uvod
O kaznenim djelima u bivšem Zakonu o izdavanju i prometu vrijednosnih papira
Kazneno djelo nedopuštene trgovine vrijednosnim papirima (članak 154. ZTVP-a)
Obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti ima dvojaku zadaću. To je s jedne strane trećim oštećenim osobama (tj. žrtvama u prometu) pružiti maksimalnu imovinskopravnu zaštitu, ali s druge strane, zaštititi i odgovornu osobe od svoje imovinskopravne odgovornosti za štetu koju je motornim vozilom u pogonu prouzrokovala tim trećim osobama. Posljedica ovoga je obveza osiguratelja koja postoji samo ako postoji i odgovornost njegova osiguranika. Tako osiguranje zamjenjuje građanskopravnu odgovornost osiguranika prema trećima, čineći izvjesnijim i djelotvornijim ostvarivanje prava oštećenih na naknadu štete.
Uvod
Sustav neograničenog pokrića
Sustav ograničenog pokrića
Limit ograničenog pokrića po Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu
Pitanja koja se pojavljuju u vezi s ograničenim pokrićem
Zaštita trećih od neosiguranih i nepoznatih motornih vozila
Ovaj članak je podijeljen u tri dijela. Nakon uvodnog dijela u kojem autor pojašnjava normativni temelj naslovnog pitanja slijedi razmatranje pravnog instituta noćnog rada. Taj se, drugi dio odnosi se na određenje noćnog rada, apsolutnu i relativnu zakonsku zabranu noćnog rada, obvezu savjetovanja prije uvođenja takvog rada i pravo na povećanu plaću radnika. U posljednjem se dijelu ukazuje se na mogućnost podizanja tužbe radi isplate za noćni rad, razmatra se sadržaj takve tužbe i daje ogledni primjerak iste.
Europska unija je donijela poseban propis (Propis EU br. 2073/2004 Vijeća od 16. studenog 2004. o zajedničkoj suradnji upravnih vlasti na području trošarina - Verordnung (EG) Nr. 2073/2004 des Rates vom 16. November 2004 über die Zusammenarbeit der Verwaltungsbehörden auf dem Gebiet der Verbrauchsteuern) uvažavanjem kojega se treba intenzivirati suradnja između poreznih vlasti država članica radi uspješnijeg uklanjanja utaje trošarina na alkohol, duhanske i energetske proizvode. Propis je stupio na snagu 1. srpnja 2005., s tim da je u svim njegovim dijelovima obvezujuć i primjenjuje se izravno u svakoj državi članici.
Ništavost ugovora o poreznom savjetovanju s društvom koje čine njemački porezni savjetnik i EU-stranac (Grk) bez kvalifikacijskog ispita sukladno propisima