Proračuni i proračunski korisnici moraju protekom ožujka dostaviti prve financijske izvještaje za tekuću proračunsku godinu. Obrasci i rokovi dostave isti su kao i prethodne godine. Financijski se izvještaji predaju FINA-i. Proračuni i proračunski korisnici ne sastavljaju posebne statističke izvještaje, nego su financijski izvještaji ujedno i statistički izvještaji. Obrazac S-PR-RAS je sastavni dio članka.
1. Obveza i rokovi predaje godišnjih financijskih izvještaja
2. Način predaje financijskih izvještaja
3. Izvještaj o prihodima i rashodima korisnika proračuna na obrascu S-PR-RAS
4. Napomene uz predaju ostalih financijskih izvještaja
U ovom se članku upućuje na aktualno stanje proračunskog nadzora. Uz to se daju i neki primjeri utvrđenih nepravilnosti u proračunskim nadzorima obavljenim tijekom 2009. Oni se daju kao primjer drugima da izbjegnu takav način postupanja.
Donesen je novi Pravilnik o proračunskim klasifikacijama. On je stupio na snagu 6. ožujka 2010. U ovom se članku pojašnjava njegov sadržaj i upućuje na ispravan način proračunskog klasificiranja. Uz to se daje osvrt na sličnosti i različitosti u odnosu na istoimeni pravilnik koji se prestao primjenjivati s danom stupanja na snagu novodonesenog pravilnika.
Dostavljanje izvješća o javnoj nabavi za 2009. Obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi trebaju do 31. ožujka 2010. tijelu nadležnom za sustav javne nabave dostaviti izvješća o javnoj nabavi za 2009. Kako se izvješće izrađuje i kako se ispunjava navedena obveza, pročitajte u članku. Izvješćuje se i o nabavama kojih je vrijednost predmeta nabave do 70.000,00 kn.
Donošenjem Zakona o regionalnom razvoju na jedinstven je način uređen sustav planiranja i vođenja aktivne regionalne razvojne politike. Politika regionalnog razvoja je djelatnost prema Zakonom unaprijed utvrđenim načelnima koju vodi središnja razina odnosno država podupirući ravnomjeran i održiv gospodarski i društveni razvoj na čitavom državnom teritoriju, a pritom se kao partneri središnjoj vlasti koje surađuju s njom pojavljuju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
U ovom se članku daju naglasci na neke učestale prijepore u vezi s primjenom temeljnih instituta poreza na dodanu vrijednost s kojima se susreću proračunski korisnici koji su postali porezni obveznici od 1. siječnja 2010. Upozoravamo čitatelje da smo o posebitostima PDV-a kod proračunskih korisnika pisali već u nekoliko navrata (Prilog časopisu RRiF, br. 2/10. – Poslovanje proračuna i proračunskih korisnika i RRiF, br. 3/10). O temeljim odrednicama PDV-a proračunski korisnici trebaju čitati u svim člancima koji obrađuju porez na dodanu vrijednost.
1. Izdavanje računa
2. Nastanak porezne obveze
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Donošenjem Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisuju se mjerila za određivanje plaća i naknada župana, gradonačelnika i općinskih načelnika i njihovih zamjenika, kao i plaća službenika i namještenika u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
1. Uvod
2. Plaće i naknade župana, gradonačelnika i općinskih načelnika i njihovih zamjenika
Stupanjem na snagu novog Zakona o radu pojavilo se pitanje njegove primjene kod utvrđivanja najvišeg dopuštenog trajanja prekovremenog dana te utvrđivanja trajanja godišnjeg odmora s obzirom na odredbe Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike.
Tumačenja Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike U skladu s odredbama Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, ugovorene su strane imenovale Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene zaključenog Kolektivnog ugovora. U nastavku dajemo tumačenja spomenute Zajedničke komisije s devete, desete i dvanaeste sjednice održane 6. studenog 2009., 7. prosinca 2009. i 3. ožujka 2010.
1. Uvod
2. Tumačenja zajedničke komisije
Autori: Sanda PIPUNIĆ, dipl. iur. Vesna ŠIKLIĆ ODAK, dipl. iur.