Od 1. siječnja 2011. primjenjuje se novi Pravilnik o proračunskom računovodstvu i računskom planu. Njegovima promjenama treba uskladiti knjiženja i podatke u početnom stanju knjigovodstvenih računa. Stoga se ovim člankom upozorava na promjene u proračunskom računovodstvu koje se primjenjuju od 1. siječnja 2011.
1. Uvod 2. Općenito o promjenama 3. Sadržajne promjene 4. Zaključak 5. Vrijeme iskazivanja promjena 6. Formalne promjene
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Točnost iskazivanja poslovnih promjena provjerava se popisom (inventurom) imovine i obveza. O tome kako nadoknaditi manjak, odnosno kako postupati s viškom, odlučuju u pravnim osobama, osobe, odnosno tijela koja imaju za to ovlasti. Knjigovodstvo samo iskazuje razlike i način njihova likvidiranja. Računovodstveni propisi proračunskog sustava postavili su neka posebna pravila popisa i uvjetuju način iskazivanja popisnih razlika u poslovnim knjigama. Proračunski računovodstveni sustav koji se primjenjuje za 2009. nije mijenjan. Stoga će se popis i sve aktivnosti oko njega napraviti na jednak način kao i za 2009. Neće biti ni razlika u knjigovdstvenom iskazivanju popisnih razlika. Promjena u računovodstvu proračuna i proračunskih korisnika koja se primjenjuje od 1. siječnja 2011. nema utjecaja na popis za 2009.
1. Uvod 2. Posebne odredbe proračunskog računovodstva 3. Organiziranje i provedba popisa 4. Popis dugotrajne imovine 5. Popis sitnog inventara 6. Popis nefinancijske kratkotrajne imovine 7. Popis financijske imovine 8. Popis obveza 9. Kako popisati potraživanja i obveze 10. Izvještaj o obavljenom popisu 11. Usklađivanje stanja u knjigovodstvu sa stanjem u popisu 12. Popisne razlike 13. Zaključak
Autori: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec.
Za 2010. nije mijenjan sustav proračunskog računovodstva. S obzirom na to da se većina financijskih izvještaja za poslovanje u 2010. predaju do 15. veljače 2011., potrebno je provjeriti podatke na knjigovodstvenim računima. Provjera podataka iskazanih na knjigovodstvenim računima jedan je od oblika priprema za utvrđivanje rezultata poslovanja. Pozornost u pripremama za sastavljanje financijskih izvještaja treba obratiti na raznovrsna usklađenja. Knjiženja istovrsnih poslovnih promjena trebaju biti jednaka. Iako je računovodstveni propis je odredio sustave knjiženja, u nekim ih se okolnostima ne može dosljedno slijediti. Ta odstupanja nisu pogrešna. Ona se moraju, ako su opravdana, uvažiti pri kontroli prometa pojedinih knjigovodstvenih računa. Sastavni dio ovog članka je tablični pregled knjiženja objavljenih u časopisu RRiF u 2010. u stalnoj rubrici: Praktikum proračunskog računovodstva.
1. Uvod 2. Jednostavno ili dvostavno knjigovodstvo 3. Provjera pozicija dvostavnog knjigovodstva 4. Zaključak 5. Pregled knjiženja objavljenih u proračunskom praktikumu
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Radi kontinuiranog unapređivanja upravljanja javnim financijama i osiguranja dosljednosti reformi postoji rizik od fiskalnih stresova i drugih mogućih te neočekivanih negativnih iznenađenja. Stoga se, na državnoj razini mora osiguravati sveukupna fiskalna disciplina koja je neophodna za makroekonomsku stabilnost. Jedno od sredstava kojima će se održavati fiskalna stabilnost je i Zakon o fiskalnoj odgovornosti koji se po prvi put donosi u Republici Hrvatskoj.
1. Uvod 2. Fiskalna dogovornost u kontekstu Zakona o proračunu i veza sa Zakonom o fiskalnoj odgovornosti 3. Sadržaj, ciljevi i obveznici Zakona o fiskalnoj odgovornosti
Autori: Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
Državni proračun Republike Hrvatske za 2011. godinu i Zakon o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2011. godinu objavljeni su u Nar. nov., br. 140/10. i stupaju na snagu 1. siječnja 2011. U ovom se članku daje presjek bitnih odredaba njegova izvršenja u dijelu ostvarivanja njihovih prava, ali i obveza koje imaju korisnici, uključujući i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, na temelju ostvarenih sredstava.
1. Uvod 2. Upravljanje prihodima i rashodima 3. Trošenje proračunskih sredstava 4. Upravljanje državnom imovinom 5. Poticajne mjere u gospodarstvu 6. Korištenje namjenskih prihoda i primitaka 7. Korištenje vlastitih prihoda 8. Odgoda i obročna otplata duga te prodaja, otpis i djelomičan otpis potraživanja 9. Bitne prijelazne i završne odredbe
Autori: Ivona CINDRIĆ, dipl. iur. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
U ovom su članku obrađeni propisi kojima su uređene plaće i druga materijalna prava zaposlenih u javnom sektoru. Pod zaposlenima u javnom sektoru podrazumijevaju se zaposleni u državnim tijelima, javnim službama i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave. To su: • državni službenici i namještenici, • službenici i namještenici u javnim službama, • službenici i namještenici u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, • državni dužnosnici, • pravosudni dužnosnici te • lokalni dužnosnici.
1. Uvod 2. Državni službenici i namještenici 3. Službenici i namještenici u javnim službama 4. Službenici i namještenici u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 5. Državni dužnosnici 6. Pravosudni dužnosnici 7. Lokalni dužnosnici