Zaduživanje u sustavu proračuna je strogo uređeno, bez obzira na to je li riječ o dugoročnom ili kratkoročnom zaduživanju. Uređenje zaduživanja u ovom sustavu susreće se u nizu odgovarajućih zakona i provedbenih propisa. S obzirom na to da je tijekom 2012. u ovoj vrsti pravnog uređenja po prvi put izrijekom naveden institut kratkoročnog zaduživanja, pojavila su se neka pitanje u vezi s njime, o čemu se, uz objašnjenje pravila dugoročnog zaduživanja, piše u ovom članku. 1. Uvod 2. Zakonski okvir zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te davanja jamstva i suglasnosti 3. Uvjeti dugoročnog zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave 4. Uvjeti kratkoročnog zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Jedna od bitnih sastavnica sustava javne nabave je predmet nabave bez obzira na to je li riječ o nabavama roba, radova ili usluga. Zbog odgovarajuće primjene Zakona o javnoj nabavi, određenje predmeta nabave polazna je točka za određivanje vrijednosti predmeta nabava prema čemu se određuje i primjenjuje postupak javne nabave odnosno je li riječ o nabavama male ili velike vrijednosti. 5 Iako svaki obveznik javne nabave sam određuje predmet nabave rukovodeći se, zbog prirode instituta, načelnim odredbama Zakona o javnoj nabavi, ovim se člankom, uz objašnjenje zakonskih odredaba, daje pregled utvrđivanja nekoliko uobičajenih predmeta nabave u poslovanju obveznika primjene javne nabave. 1. Uvod 2. Plan nabave 3. Podjela predmeta nabave 4. Određivanje predmeta nabave 5. Opis predmeta nabave
Uredba o načinu izrade i postupanje s dokumentacijom za nadmetanje i ponudama (Nar. nov., br. 10/12.), kao provedbeni propis Zakona, uređuje način izrade, sadržaj dokumentacije za nadmetanje, postupanje s dokumentacijom te način određivanja minimalnih razina sposobnosti. 8 Autorica u ovom članku, kroz praktičan primjer izrade dokumentacije u otvorenom postupku javne nabave, upućuje na zakonske i podzakonske odredbe kojima se uređuje ovo područje javne nabave u jednom od postupaka javne nabave – otvorenom postupku. 1. Sadržaj dokumentacije za nadmetanje
Autor razmatra glavne promjene koje donosi novi Zakon o pravu na pristup informacijama. Iz perspektive tijela javne vlasti (obveznika primjene tog Zakona) riječ je prije svega o novostima na područjima definicije tijela javne vlasti, dodatnih obveza tijela na području tzv. aktivnih mjera ostvarivanja prava na pristup informaciji, sustava kataloga informacija, dopuštenih razloga za uskratu pristupa informaciji i provedbe testa razmjernosti i javnog interesa, rokova u postupcima povodom zahtjeva za pristup informaciji te osjetnog jačanja kapaciteta nadzora nad provedbom Zakona. 1. Uvod 2. Opće odredbe i načela 3. Obveze tijela javne vlasti 4. Ograničenja prava na pristup informacijama 5. Postupovne odredbe 6. Ponovna uporaba informacija 7. Povjerenik za informiranje te odredbe o nadzoru i izvješćivanju 8. Prekršajne, prijelazne i završne odredbe 9. Dodatne napomene
Tijekom 2013. donesen je novi Zakon o pravu na pristup informacijama. O njemu je općenito pisano u ovom Prilogu u zasebnom članku. 23 Nasuprot tomu, ovim se člankom autorica osvrće na moguće prijepore u primjeni odredbe čl. 11. ovog Zakona u odnosu na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu i pravne osobe s javnom ovlasti. 1. Uvod 2. Definicije nekih pojmova 3. Obveza objave informacija 4. Sporni čl. 11. ZPPI-ja 5. Primjena na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini i kod pravnih osoba s javnim ovlastima 6. Problemi nadzora 7. Zaključak
Jedna od specifičnosti rada zaposlenika u osnovnim i srednjim školama je i rad u smjenama jer još uvijek većina škola radi u dvije smjene. U ovom se članku navode najčešća pitanja škola vezana uz smjenski rad, objašnjava razlika između smjenskog i dvokratnog rada, prikazuje način obračuna uvećanja plaće za rad u smjenama te se daje osvrt i na postojeća otvorena pitanja u vezi sa smjenskim rad. 1. Što je smjenski rad 2. Početak i završetak smjene 3. Kako utvrditi radi li zaposlenik u drugoj smjeni 4. Računa li se za utvrđivanje smjenskog rada samo radno vrijeme zaposlenika provedeno u školi 5. Ostvaruje li zaposlenik pravo na uvećanje plaće i za smjenski i za dvokratni rad u jednom danu 6. Kako obračunati dodatak na plaću za rad u smjenama 7. Imaju li pravo na uvećanje plaće za smjenski rad i zaposlenici koji rade u nepunom radnom vremenu 8. Je li druga smjena isto što i suprotna smjena 9. „Međusmjena“ 10. Imaju li pravo na uvećanje plaće za smjenski rad zaposlenici koji rade u smjenama kod dva ili više poslodavca
Doneseni su propisi o smanjenju plaća u državnim i javnim službama na svim razinama. Državnim službenicima i namještenicima te službenicima i namještenicama u javnim službama plaća je smanjena na temelju Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova, a državnim i pravosudnim dužnosnicima plaće su smanjene smanjenjem osnovice za obračun plaće. S obzirom na to da je jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave propisana obveza usklađivanja plaća s plaćama državnih dužnosnika i državnih službenika i namještenika, to znači da doneseni propisi utječu i na smanjenje plaća zaposlenima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. 1. Uvod 2. Plaće i naknade župana, gradonačelnika i općinskih načelnika i njihovih zamjenika 3. Plaće službenika i namještenika 4. Prekršaji
Pitanja volonterstva, volonterske djelatnosti, subjekata volontiranja i druga pitanja značajna su i aktualna, osobito usvajanjem novela Zakona o volonterstvu koje su stupile na snagu početkom ožujka ove godine. O tome i o bitnim praktičnim pitanjima u vezi s volonterstvom, detaljnije pišemo u nastavku članka. 1. Uvod 2. Relevantan i aktualan propis 3. Razgraničenje volontiranja u RH 4. Temeljne odrednice volontiranja 5. Subjekti 6. Savjetodavno tijelo 7. Ugovor o volontiranju 8. Nadzor 9. Zaključak
Vlada Republike Hrvatske i sindikati državnih službenika i namještenika zaključili su 2. kolovoza 2012. Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike na rok od četiri godine. Prema odredbama toga ugovora, ugovorene strane imenovale su Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene sklopljenoga Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike. U nastavku dajemo tumačenja Zajedničke komisije sa sjednica održanih 11. siječnja, 1. veljače i 19. ožujka 2013.1 1. Uvod 2. Tumačenja zajedničke komisije
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Vlada Republike Hrvatske i sindikati javnih službi zaključili su 12. prosinca 2012. Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama na rok od četiri godine. Jednako tako, istog je dana sklopljen i Dodatak I. Temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama kojim se privremeno ograničavaju određena materijalna prava zaposlenih u javnim službama u 2013. Ugovorene su strane imenovale Povjerenstvo za tumačenje odredaba i praćenje primjene Temeljnoga kolektivnog ugovora i obvezne su pridržavati se danog tumačenja. U članku dajemo pregled nekih Tumačenja odredaba Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama danih od strane Povjerenstva. 1. Uvod 2. Tumačenja povjerenstva
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.