Posebni propisi uređuju obveznike i sadržaj polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Njima je po prvi put propisan sadržaj i obveznici izrade polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, a odnosi se, osim na prethodno navedene obveznike, i na državni proračun, izvanproračunske korisnike državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
U članku se obrazlaže primjena ovog propisa na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave poglavito s toga što se približava rok njegova godišnjeg sastavljanja i usvajanja.
1. Uvod
2. Sadržaj polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
3. Rokovi izrade godišnjeg i polugodišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
4. Objava izvještaja
5. Zaključak
Javni naručitelji moraju u nekim okolnostima isključiti ponuditelje iz postupka javne nabave. Koji su razlozi isključenja prema odredbama Direktive 2014/24/EU, piše se u ovom članku te se upozorava na moguće zamke u uključivanju njezinih odredaba u zakonodavni okvir javne nabave u Republici Hrvatskoj.
1. Uvod
2. Preispitivanje ponuda – provjera odsutnosti razloga isključenja
3. Razlozi isključenja
4. Razdoblje isključenja i mogućnosti za otklanjanje razloga isključenja koje su na raspolaganju javnim naručiteljima i gospodarskim subjektima
Predmet je ovog članka niz primjera iz prakse kojima se rješavaju prijeporne situacije pri primjeni Zakona o javnoj nabavi kako su ih riješili Ministarstvo gospodarstva i Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave.
Težište političkog odlučivanja u lokalnim jedinicama je na predstavničkom tijelu, pri čemu ono mora postupati u skladu s ustavnim načelnima i kretati se unutar zakonskih granica. Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi regulirana su, između ostalog, i pitanja koja se odnose na okvire za način rada predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Međutim, ističe se da se način rada predstavničkog tijela detaljnije uređuje poslovnikom predstavničkog tijela, u skladu sa zakonom i statutom.
Slijedom navedenog, u ovom je članku dan odgovor na određena pitanja (njih devet) koja se javljaju u radu i postupanju predstavničkih tijela jedinica LP(R)S-a.
1 Uvod
2 Rad predstavničkih tijela- odgovori na pitanja koja ona susreću u radu
Sukob interesa i nespojivost dužnosti javnih dužnosnika regulirano je kroz nekoliko zakona. Nespojivosti dužnosti je specifičan oblik sukoba interesa koji može biti jednako štetan za društvo kao i sam sukob interesa.
Predmet su ovog članaka ta dva instituta s motrišta lokalnih dužnosnika kojima pripadaju i lokalni dužnosnici odnosno općinski načelnici, gradonačelnici, župani i njihovi zamjenici.
1. Uvod
2. Nespojivost dužnosti lokalnih dužnosnika
3. Sukob interesa lokalnih dužnosnika
4. Umjesto zaključka