U proračunskom sustavu od početka primjene novog Zakona o proračunu donesen je niz provedbenih propisa. Jedan od njih je i pravilnik kojim se uređuje proračunsko računovodstvo. Poslovne promjene će se na temelju njega u glavnu knjigu proračunskog računovodstva unositi tek od 1. siječnja 2025. godine. No s obzirom na to da proces planiranja proračuna i financijskih planova uskoro započinje, potrebno je znati ga primijeniti.
U ovom se članku daje njegov pregled kroz niz predložaka knjiženja koje navodi sam pravilnik.
Uvod
Temeljne odredbe Pravilnika
Zaključak
Autori: Danijela STEPIĆ , univ. spec. oec. Dr. sc. Nada DREMEL , ovl. rač. i ovl. por. savj.
Objedinjena glavna knjiga proračuna bitna je novost koja se uvodi u proračunski računovodstveni sustav. Odredbe provedbenog propisa koje ju uređuju morat će primjenjivati svi oni proračuni koji posluju putem jedinstvenog računa proračuna. Ona se mora uspostaviti u različitim rokovima (1. siječnja 2025. odnosno 1. siječnja 2026. godine) ovisno o tome posluje li proračun putem jedinstvenog računa u vrijeme stupanja na snagu provedenog propisa.
Uvod
Obveza uspostave Objedinjene glavne knjige proračuna
Autori: Danijela STEPIĆ , univ. spec. oec. Katarina NESTEROVIĆ , mag. oec. Martina ŠTEFKOVIĆ , mag. oec.
S obzirom na to da su u proračunskom sustavu obračunska razdoblja tromjesečna, za razdoblje siječanj – lipanj 2024. godine potrebno je sastaviti i predati neke financijske izvještaje opće namjene. Rokovi su do 10. odnosno 22. srpnja 2024. godine, ovisno o tome o kojim je izvještajima riječ i o osobi koja ih sastavlja.
Uvod
Obrasci, obveznici i rokovi
Popunjavanje obrazaca financijskih izvještaja za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2024. godine
U hrvatskom sustavu javne nabave navedene su i fakultativne osnove za isključenje iz postupaka javne nabave koje, ako želi, sam javni naručitelj odabire i propisuje ih u dokumentaciji o nabavi. Kada ih uvrsti u svoju dokumentaciju, one postaju obvezujuće. Budući da se u postupcima mogu javiti i strani gospodarski subjekti, bitno je znati da će, u načelu, dokazivanje fakultativnih osnova za njihovo isključenje biti slično onima koji se odnose i na domaće gospodarske subjekte. Razlike proizlaze iz pravnih uređenja država poslovnog nastana gospodarskog subjekta.
Uvod
Fakultativne osnove za isključenje prema Direktivi 2014/24/EU
Fakultativne osnova za isključenje iz postupka javne nabave prema ZJN-u 2016
Načini dokazivanja fakultativnih osnova za isključenje
e-CERTIS – internetsko spremište potvrda EU-a
Kršenje primjenjivih obveza u području prava okoliša, socijalnog i radnog prava
Stečaj, nesposobnost za plaćanje, prezaduženost i slične okolnosti
Teški profesionalni propust
Sporazumi s ciljem narušavanja tržišnog natjecanja
Sukob interesa i prethodno sudjelovanje gosp. subjekta u pripremi postupka nabave
Nedostatci iz prethodnih ugovora o javnoj nabavi
Pogrešno prikazivanje činjenica, prikrivanje informacija i nepropisan način utjecaja na postupak javne nabave
Zaključno
Autori: Ante LOBOJA, dipl. iur. Kristina RIHTAR , dipl. iur.
U praksi često dolazi do dvojbenih tumačenja odredaba o načinu dokazivanja da ne postoje dugovanja gospodarskog subjekta za porezne obveze i obveze za mirovinsko i zdravstveno osiguranje. U vezi s tim, DKOM je donio pravno shvaćanje koje se objašnjava ovim člankom. Pravno shvaćanje unosi ujednačavanja postupanja i prakse.
Uvod
Pravno shvaćanje DKOM-a od 6. studenoga 2023. godine
Rješenje DKOM-a KLASA: UP/II-034-02/23-01/660 od 29. prosinca 2023. godine