Oblici franšizinga kao poslovnog modela

Časopis: Pravo i porezi - 4.2022
Članak:
Oblici franšizinga kao poslovnog modela
Stranica:
85.
Autor/i:
Autor: Marko ZORIČIĆ, univ. spec. dipl.
Sažetak:

Franšiza je specifičan poslovni model kojim davatelj ustupa licenciju za svoje proizvode, usluge, robne marke, stručno znanje i metode poslovanja drugim poduzetnicima u zamjenu za udio u njihovu ukupnom prometu. U ovom se članku opisuju definicije, vrste, prednosti i nedostatci franšizinga i zakonodavni okviri koji uređuju takvo poslovanje u EU-u i RH. Posebna je pozornost dana koncepcijama kao što su teritorijalna ekskluzivnost i vertikalni sporazumi.

  1. Uvodno
  2. Licenciranje i franšizing
  3. Povijest franšizinga
  4. Pet glavnih tipova franšize
  5. Prednosti i nedostatci
  6. Ugovor o franšizi
  7. U Europskoj uniji
  8. U Republici Hrvatskoj
  9. Zaključno
Hashtags:
#Franšiza, #Franšizing, #FranšiznoPoslovanje