Masovna proizvodnja prema individualnim potrebama potrošača i ekonomija diferencijacije

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 4.2005
Članak:
Masovna proizvodnja prema individualnim potrebama potrošača i ekonomija diferencijacije
Stranica:
116.
Autor/i:
Autor: Prof. dr. sc. Hrvoje SKOKO
Sažetak:
Među dubokim promjenama za koje biznis treba naći primjeren odgovor, kako bi mogao uspješno poslovati u današnjoj turbulentnoj okolini, nijedna nije tako teška i rizična, niti od tolike životne važnosti, kao što je usmjerenost na kupca (korisnika, potrošača). Naime, potrošači su postali znatno zahtjevniji jer im treba dati, odnosno osiguravati upravo ono za što oni imaju potrebu i što hoće, i to uz ostale povoljne uvjete, kao što su niska, odnosno prihvatljiva cijena, brzina reagiranja, prilagodljivost, uvjeti i način isporuke i sl. Zato, dok su društva prije slijedila strategiju niskih troškova, ili diferencijacije, danas sve više nalaze i uviđaju da moraju prihvatiti strategije kakve objedinjuju oboje, tj. i učinkovitost i kastomizaciju1. Naime, umjesto masovne proizvodnje standardnih proizvoda (robe i/ili usluga) ili, pak, nametanja visokih troškova, radi proizvodnje uz veliku različitost, tvrtke otkrivaju da mogu kombinirati najbolje iz obiju strategija – primjenom koncepcije masovne proizvodnje prema individualnim potrebama potrošača, odnosno masovne kastomizacije (Mass Customization, MC).

U ovom radu govorimo o značenju i strategiji masovne kastomizacije i s njom nerazdvojno povezanoj i uvjetovanoj ekonomiji diferencijacije.

Hashtags: