Neprofitna organizacija i fiskalizacija 2.0

Datum: 25.08.2025, Ponedjeljak
Autor: J.V.

Kako bi se neprofitna organizacija mogla pravilno pripremiti za nadolazeću fiskalizaciju 2.0, važno je odrediti koji je njezin porezni status te sukladno tome i njezine obveze. Zakon o fiskalizaciji (Nar. nov., br. 89/25.), koji uređuje izdavanje i fiskalizaciju eRačuna u poslovanju poreznih obveznika (fiskalizacija 2.0), propisuje da je obveznik izdavanja eRačuna:

  1. porezni obveznik sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u tuzemstvu koji je upisan u registar obveznika PDV-a
  2. obveznik poreza na dohodak od samostalne djelatnosti i obveznik poreza na dobit, koji nije upisan u registar obveznika PDV-a, a ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu
  3. tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvan proračunskih korisnika, a nisu upisani u registar obveznika PDV-a.

To znači da:

  • ako su neprofitne organizacije porezni obveznici sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u tuzemstvu i upisane su u registar obveznika PDV-a, tada su iste u obvezi izdavanja i zaprimanja eRačuna te fiskalizacije 2.0 od 1. siječnja 2026. godine
  • neprofitne organizacije koje su obveznice poreza na dobit jer obavljaju gospodarsku djelatnost, ali nisu obveznice PDV-a, od 1. siječnja 2026. godine bit će obvezne zaprimati eRačune, ali ih neće morati i izdavati sve do 1. siječnja 2027. godine kada postaju obvezne izdavati i zaprimati eRačune
  • neprofitne organizacije koje nisu u sustavu PDV-a i koje ne obavljaju gospodarsku djelatnost te sukladno tome nisu ni obveznice poreza na dobit, neće imati obvezu izdavanja i zaprimanja eRačuna sukladno odredbama Zakona o fiskalizaciji.

Povezani sadržaji:

Povratak na vijesti