Zavaravajuća poslovna praksa


Predmet: Zavaravajućom poslovnom praksom smatra se, između ostalog, označavanje proizvoda oznakama »gratis«, »besplatno«, »bez naknade« ili sličnim oznakama ako potrošač mora za taj proizvod platiti bilo koji iznos različit od nužnih troškova odgovaranja na poslovnu praksu, troškova dostave ili primitka proizvoda.

Broj presude: Gž-50/2019, od 6. ožujka 2019., od 16.09.2019

Sud: Visoki prekršajni sud Republike Hrvatske

Naime sukladno članku 35 stavku 1 toč 20 citiranog Zakona zavaravajućom poslovnom praksom smatra se između ostalog sljedeći postupak 20 označavanje proizvoda oznakama gratis besplatno bez naknade ili sličnim oznakama ako potrošač mora za taj proizvod platiti bilo koji iznos različit od nužnih troškova odgovaranja na poslovnu praksu troškova dostave ili primitka proizvoda Kako je na paketu proizvoda Jogurt čvrsti 3 2 mm Dukat koji sadrži 4 komada jogurta 4x180 g na kojem pakovanju stoji naznaka 3 1 gratis istaknuta cijena paketa 9 49 kn predmetno predstavlja postupak u kojem trgovac ističe da se jedan proizvod dobije besplatno a stvarno ga naplaćuje obzirom da je maloprodajna cijena pojedinačnog proizvoda iznosila 2 79 kn što čini cijenu za tri komada 8 37 kn nedvojbeno je da kupac u paketu 3 1 gratis nije dobio četvrti proizvod besplatno već ga stvarno plaća 1 12 kn Stoga se takvo postupanje okrivljenika smatra zavaravajućom poslovnom praksom jer trgovac zavarava potrošača u pogledu cijene proizvoda i postojanja određene pogodnosti U provedenom postupku okrivljenici u obrani navode da je došlo do pogreške u unosu cijena i nije postojala namjera zavaravanja potrošača te da su kontrolirani i drugi proizvodi koji su bili ...



Detaljnije možete vidjeti ako se pretplatite na časopis Pravo i Porezi.



Ako ste pretplatnik upišite svoje korisničko ime i zaporku


Povratak na sudsku praksu