Nagrađivanje vjernosti kupaca

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 10.2010
Članak:
Nagrađivanje vjernosti kupaca
Stranica:
28.
Autor/i:
Autor: Mr. sc. Šime GUZIĆ, dipl. oec. i ovl. rač.
Sažetak:

I kao kupci, i kao prodavatelji, i kao potrošači, danas smo, u vrijeme opće gospodarske krize kada se troši opreznije, često svjedoci da prodavatelji pokušavaju naći način privlačenja kupaca raznim povlasticama, popustima, nagradnim igrama, pa i stvarnim nagradama. Nekad se oni koji se bave promidžbom dosjete formule „platiš dva, dobiješ tri“, a računovođe zatim izračunaju rashode veće od prihoda jer je „nabavna cijena za tri veća od marže za dva“, a porezni referenti izračunaju PDV „gle čuda, za tri, a ne za dva“. I tek što računovodstvo nađe odgovor na prošle događaje, dolaze nove marketinške akcije prodaje – bonovi pa bodovi, pa nagrade za vjernost i razni drugi načini privlačenja i zadržavanja kupaca. U ovom članku ne rješavamo sve računovodstvene probleme u vezi s odanošću kupaca, ali govorimo o tome kako Odbor za tumačenja MSFI razmatra problem lojalnosti kupaca. Mislimo da je taj problem jednak za velika, srednja i mala trgovačka društva i da se praktičan pristup ne može razlikovati s obzirom na to koje standarde društvo primjenjuje.

1. Uvod

2. Računovodstveno motrište vjernosti kupaca

3. Dio prihoda treba razgraničiti do isporuke nagrade – ako društvo samo isporučuje nagradu

4. Nagradni krediti kada ih isporučuju drugi poduzetnici

5. Zaključak

Hashtags:
#Računovodstvo, #RačunovodstvoTrgovine