Vertikalni sporazumi i vertikalna ograničenja u online trgovini

Časopis: Pravo i porezi - 6.2016
Članak:
Vertikalni sporazumi i vertikalna ograničenja u online trgovini
Stranica:
63.
Autor/i:
Dr. sc. Mirta KAPURAL , dipl. iur.
Sažetak:

Razvoj digitalnog tržišta utječe na poslovanje, na trgovinu, na prodaju te na distribuciju proizvoda i usluga koji se sve više obavljaju putem interneta, što je, između ostalog, dovelo do šire primjene vertikalnih sporazuma u online prodaji.
Autorica ovim člankom nastoji prikazati problematiku nove ere vertikalnih sporazuma i vertikalnih ograničenja u online prodaji, izazove u ocjeni takvih vertikalnih ograničenja koja mogu negativno djelovati na tržišno natjecanje i predstavljati povredu prava tržišnog natjecanja. Prikazuju se također novi oblici potencijalnih vertikalnih ograničenja te kako im pristupaju nacionalna tijela država članica EU-a. U drugom dijelu ovoga članka daje se pregled novije, relevantne prakse u EU-u iz predmeta s vertikalnim sporazumima u online prodaji roba i usluga.

1. Uvod
2. Vertikalni sporazumi u pravu tržišnog natjecanja
3. Sporazumi u online distribuciji i trgovini
4. Vertikalna ograničenja i zabranjene odredbe vertikalnih sporazuma u online prodaji i distribuciji
5. Pregled i primjeri aktualne prakse u EU-u
6. Zaključak

Hashtags:
#Pravo