Časopis: | Pravo i porezi - 6.2024 |
Članak: |
Piramidalne sheme i mrežni marketing – granica između zakonitog oblika poslovanja i nepoštene poslovne prakse |
Stranica: |
65. |
Autor/i: |
Autor: Marko ZORIČIĆ, univ. spec. dipl. |
Sažetak: |
Piramidalne sheme prisutne su u nas, kao i u većem dijelu svijeta, već desetljećima, obećavajući brzu zaradu uz razmjerno malo uložena truda. U članku se razmatra taj oblik nepoštenog oblika poslovanja kako je definiran u zakonodavstvu EU-a. Poseban fokus stavlja se na suodnos piramidalnih shema i legitimnijih oblika poslovanja kao što je mrežni (višerazinski) marketing, uz analizu njihovih međusobnih sličnosti i razlika. Nadalje, daje se pregled zakonodavstva EU-a (Direktiva) u kojemu se izričito navode piramidalne sheme, uz neke novije nezakonodavne akte (smjernice) u kojima se tematika pobliže razrađuje.
|
Hashtags: |
#NepoštenaPoslovnaPraksa |