Piramidalne sheme i mrežni marketing – granica između zakonitog oblika poslovanja i nepoštene poslovne prakse

Časopis: Pravo i porezi - 6.2024
Članak:
Piramidalne sheme i mrežni marketing – granica između zakonitog oblika poslovanja i nepoštene poslovne prakse
Stranica:
65.
Autor/i:
Autor: Marko ZORIČIĆ, univ. spec. dipl.
Sažetak:

Piramidalne sheme prisutne su u nas, kao i u većem dijelu svijeta, već desetljećima, obećavajući brzu zaradu uz razmjerno malo uložena truda. U članku se razmatra taj oblik nepoštenog oblika poslovanja kako je definiran u zakonodavstvu EU-a. Poseban fokus stavlja se na suodnos piramidalnih shema i legitimnijih oblika poslovanja kao što je mrežni (višerazinski) marketing, uz analizu njihovih međusobnih sličnosti i razlika. Nadalje, daje se pregled zakonodavstva EU-a (Direktiva) u kojemu se izričito navode piramidalne sheme, uz neke novije nezakonodavne akte (smjernice) u kojima se tematika pobliže razrađuje.

  1. Uvodno
  2. Piramidalne sheme
  3. Mrežni marketing ili piramidalna shema?
  4. Zakonodavstvo Unije
  5. Praksa Suda EU-a
  6. Zaključno
Hashtags:
#NepoštenaPoslovnaPraksa

Povezani sadržaj: