Računovodstvo gotovih proizvoda u vlastitim prodavaonicama

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 10.2025
Članak:
Računovodstvo gotovih proizvoda u vlastitim prodavaonicama
Stranica:
63.
Autor/i:
Autor: Dr. sc. Đurđica JURIĆ , prof. struč. stud. i ovl. rač.
Sažetak:

U ovom se članku obrađuje tema namijenjena računovođama proizvodnih trgovačkih društava i obrta – obveznika poreza na dobitak koji svoje gotove proizvode prodaju u okviru vlastitih prodavaonica. Riječ je o temi koja se podjednako odnosi na sve proizvođače, neovisno o tome je li riječ o tekstilnoj, drvoprerađivačkoj, prehrambenoj ili drugoj vrsti proizvodnje. Iako se naizgled čini sličnom prodaji trgovačke robe u maloprodaji, o kojoj smo pisali u RRiF-u br. 7/25., kod prodaje gotovih proizvoda s računovodstvenog motrišta postoje razlike: od zaprimanja proizvoda u vlastitu prodavaonicu, sastavljanja kalkulacije do prodaje i razduženja prodavaonice. Posebno velika razlika javlja se pri sastavljanju Računa dobiti i gubitka jer za proizvođače ne postoji posebna pozicija za trošak proizvodnje prodanih gotovih proizvoda, već se on utvrđuje kao razlika vrijednosti zaliha proizvodnje u tijeku i gotovih proizvoda na početku i na kraju razdoblja za koje se ovaj financijski izvještaj sastavlja.

  1. Uvod
  2. Kalkulacija maloprodajne cijene gotovih proizvoda
  3. Računovodstveno bilježenje prijenosa gotovih proizvoda u vlastitu prodavaonicu
  4. Prodaja gotovih proizvoda iz vlastite prodavaonice
  5. Kako uključiti trošak zaliha prodanih proizvoda u poslovne rashode u Računu dobiti i gubitka
Hashtags:
#GotoviProizvodi, #Proizvodnja, #VlastitaProdavaonica, #Zalihe

Povezani sadržaj: